8:30 AM - 1:00 PM Hotel Partizán Lobby
Registrácia
Vitajte
9:20 Otvorenie konferencie
Juraj Sinay
profesor, koordinátor vodíkových technológii v SR, Technická univerzita v Košiciach
Profesor pre oblasť bezpečnosti technických zariadení a teórie rizík. Rektor TU v Košiciach v rokoch 2000 až 2007, prezident Zväzu automobilového priemyslu SR v rokoch 2015 až 2017. V súčasnosti Koordinátor vodíkových technológii v SR a členom autorských kolektívov na vypracovanie Národnej vodíkovej stratégie /NVS/ SR ako aj Akčného plánu k NVS.
Vojtech Ferencz
štátny tajomník, Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky
Dátum narodenia: 20. 8. 1970
Vzdelanie: | |
2007 – 2010 |
Ekonomická univerzita Bratislava, Podnikovohospodárska fakulta Košice, obhajoba dizertačnej práce /titul PhD./ |
1991 – 1995 | Ekonomická univerzita Bratislava, Podnikovohospodárska fakulta Košice, odbor manažment, marketing a účtovníctvo /titul Ing./ |
1989 – 1991 | Vysoká škola ekonomická Praha, odbor zahraničný obchod |
1985 – 1989 | Gymnázium Kráľovský Chlmec |
Profesionálna prax: | |
06/2012-03/2016 | Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, Bratislava, štátny tajomník |
04/2012-06/2012 | Ministerstvo životného prostredia Slovenskej republiky, Bratislava, poradca ministra |
09/2010-04/2012 | Slovenský vodohospodársky podnik, š. p. – Odštepný závod Košice – ekonomický námestník |
07/2010-09/2010 | Advanz, s. r. o. Košice – riaditeľ spoločnosti |
04/2007-06/2010 | Ministerstvo hospodárstva Slovenskej republiky, Bratislava, generálny riaditeľ sekcie stratégie |
11/2005-03/2007 | súkromné spoločnosti v Košiciach – účtovník a finančný manažér |
08/1995-11/2005 | Východoslovenské strojárne, a. s., Košice, asistent GR, riaditeľ závodu, finančný riaditeľ spoločnosti |
Jazykové znalosti: | Maďarský jazyk – pokročilý (slovom aj písmom) Anglický jazyk – pokročilý (slovom aj písmom) Nemecký jazyk – stredne pokročilý (slovom aj písmom) Ruský jazyk – stredne pokročilý (slovom aj písmom)Španielsky jazyk – začiatočník |
9:45 Ako zvládnuť výzvy automobilového priemyslu na Slovensku?
Alexander Matušek
prezident, Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky
Vedie vo Volkswagen Slovakia, a.s. oddelenie Vonkajšie vzťahy/ životné prostredie/sociálne služby. V minulosti vo Volkswagen Slovakia zodpovedal za riadenie celej logistiky a pôsobil tiež vo viacerých riadiacich funkciách v rámci koncernu Volkswagen v Portugalsku a USA. Od roku 2018 zastáva počas druhého volebného obdobia funkciu prezidenta Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky. V roku 2018 bol zvolený za viceprezidenta Asociácie priemyselných zväzov a dopravy.
Výroba automobilov, a to nielen na Slovensku, prináša so sebou veľmi veľa výziev v podobe získavania kompetentných odborníkov v mimoriadne konkurenčnom prostredí, rýchleho inovačného tempa produktov a produkčných procesov, budovania dodávateľských štruktúr a v podobe rastúcich požiadaviek na ochranu životného prostredia. Ako ku týmto zmenám pristupuje jeden z najväčších výrobcov automobilov na Slovensku?
Odpoveď na túto otázku Vám poskytne Alexander Matušek zo spoločnosti Volkswagen Slovakia, kde zodpovedá za General Services a životné prostredie.
Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 4,5 milióna vozidiel. Patrí k najväčším zamestnávateľom, exportérom i investorom v krajine. Zamestnáva viac ako 10 800 ľudí. Vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, ŠKODA Citigo a karosérie Porsche Cayenne. Okrem vozidiel produkuje prevodovky, komponenty pre prevodovky, podvozky a motory, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.
10:10 PSA Groupe zapúšťa korene na Slovensku
Stéphane Bonhommeau
Generálny riaditeľ, PSA Groupe v Trnave
1.marec 2017 Generálny riaditeľ
Výrobné centrum PSA Groupe Slovakia v Trnave
2015 Riaditeľ závodu na výrobu malých úžitkových vozidiel
Závod PSA Groupe v Hordain, Francúzsko
2014 Riaditeľ prevádzky montáže
Závod PSA Groupe v Rennes, Francúzsko
2011 Priemyselný riaditeľ
Závod PSA Groupe v Rennes, Francúzsko
2007 Projektový manažér pre industrializáciu vozidla 508
Závod PSA Groupe v Rennes, Francúzsko
2004 Vedúci výrobnej linky na prevádzkach kvality a montáže
Závod PSA Groupe v Rennes, Francúzsko
1994 Vedúci výrobnej jednotky a skupiny, následne Vedúci technickej skupiny a Zabezpečenia kvality na prevádzkach montáže, lakovne, kvality
Závod PSA Groupe v Aulnay-sous-bois, Francúzsko
VZDELANIE
2004 Inžiniersky diplom z Ecole Nationale des Ponts et Chaussées
2004 Postgraduálne štúdium v oblasti Organizácia a riadenie systémov výroby
PSA Groupe zapúšťa korene na Slovensku:
- v roku 2016, 10 rokov od štartu výroby, zaznamenáva rekordný objem výroby
- na úvod roka 2017 spúšťa už štvrtú pracovnú zmenu
- aktívne vyhľadáva nových dodávateľov s lokalizáciou do blízkosti automobilky
- rozširuje aktivity aj v oblasti nákupu a účtovných služieb pre skupinu
- spúšťa projekt výroby motorov
10:35 Kia Motors Slovakia – Aktuálny stav a budúce výzvy
10:50
11:00 - 11:20
Kongresové foyer
11:40 Príbeh úspechu Embraco – transformácia od výroby k vývoju
12:00 To, čo nám funguje dnes, zajtra stačiť nebude
Martin Morháč
zakladateľ, Združenie inteligentného priemyslu – Industry4UM
Absolvent Strojníckej fakulty STU v Bratislave. Celý svoj profesionálny život venuje digitalizácii a automatizácii v priemysle. Svoju kariéru začal na Strojníckej fakulte SVŠT, zaoberal sa automatizáciou predvýrobných fáz pre koncern ZTS. V roku 1991 spoluzakladal spoločnosť SOVA, dnes známej pod názvom SOVA Digital. Šesť rokov viedol komisiu pre výskum, vývoj a inovácie pri Zväze automobilového priemyslu SR. Bol členom Rady vlády pre vedu, techniku a inovácie. Je jedným z iniciátorov a lídrov Združenia inteligentného priemyslu – Industry4UM.
Automobilový priemysel smeruje v k najväčším zmenám vo svojej histórii. Je to hrozba a zároveň aj príležitosť. Príspevok sa zaoberá možnosťami riešení prichádzajúcich zmien v automobilovom priemysle na Slovensku. Naznačuje, kam sa firmy dokážu posúvať v oblasti R&D, digitalizácie, zmien profesií, technológií…
12:15
12:25 - 13:30 Reštaurácia hotela Partizán
Reštaurácia hotela Partizán
13:30 Budúce výzvy znižovania emisií CO2 v automobilovom priemysle po roku 2020
Martin Koers
Riaditeľ divízie hospodárskej politiky a ochrany životného prostredia, Zväz automobilového priemyslu Nemeckej spolkovej republiky (VDA)
Dr. Martin Koers vyštudoval ekonomiku a obchodnú administratívu v Nemecku a Veľkej brlitánií (Edinburgh). Po tom ako pracoval na oddelení marketingu na Univerzite Muenster (Nemecko), vyučoval ako hosťujúci profesor na Univerzite v Illinois (USA), pred tým ako sa presunul do európskej Ford Motor Company v Cologne. Vo Forde zastával rôzne vedúce pozície pred tým ako začal svoju kariéru v nemeckom Zväze automobilového priemyslu(Verband der Automobilindustrie – VDA) vo Frankfurte a Berlíne ako riaditeľ divízie hospodárskej politiky a ochrany životného prostredia. Súčasne vyučuje na Univerzite Zeppelin vo Friedrichshafene v Nemecku.
Osobné automobily a ľahké úžitkové vozidlá boli predmetom regulácie CO2 v EÚ od roku 2009. Spočiatku bol pri nových osobných automobiloch stanovený priemerný cieľ 130 g CO2 / km pre rok 2015, ktorý bol následne sprísnený na 95g CO2 / km do roku 2020. Európska komisia v súčasnosti pracuje na návrhu nariadenia pre obdobie po roku 2020. Pokračovanie súčasného politického kurzu by znamenalo závažné nedostatky klimatickej politiky a hospodárske riziká Nemecký automobilový priemysel preto pracuje na zvýšení klimatickej ochrany zlepšenou reguláciou využitím holistického prístupu.
13:50
14:00 Živá video prednáška: Plány Európskej komisie v prospech modernizácie európskej mobility vrátane priestoru na otázky a odpovede
Maroš Šefčovič
Podpredseda Európskej komisie zodpovedný za Energetickú úniu
Maroš Šefčovič (1966) je slovenský kariérny diplomat a od 1. novembra 2014 podpredsedom Európskej komisie zodpovedným za Energetickú úniu, kde koordinuje tím 14 komisárov.
V roku 2014 bol zvolený za poslanca Európskeho parlamentu, s najvyšším počtom preferenčných voličských hlasov zo všetkých slovenských kandidátov. V rokoch 2010 -2014 bol podpredsedom Európskej komisie zodpovedným za medziinštitucionálne vzťahy a administratívu. V rokoch 2009-2010 zastával funkciu európskeho komisára zodpovedného za vzdelávanie, kultúru, šport a mládež.
Maroš Šefčoviť pôsobil v rokoch 2004-2009 ako Stály predstaviteľ SR pri EÚ a ako diplomat od roku 2004 v Zimbabwe, Kanade a Izreali, kde v posledných dvoch krajinách pôsobil ako veľvyslanec.
Študoval na Ekonomickej univerzite v Bratislave, na Moskovskom štátnom inštitúte pre medzinárodné vzťahy a v roku 1990 získal titul JUDr. na Právnickej fakulte UK v Bratislave. V rokoch 1990-1991 pokračoval v odbornom štúdiu na Université d´Eté de Perpignan vo Francúzsku a na Hoover Institution Stanfordskej univerzity v USA. V roku 2000 získal titul PhD. z medzinárodného a európskeho práva na Univerzite Komenského v Bratislave.
Vo voľnom čase sa venuje najmä športu, čítaniu a kinu.
Je ženatý a má 3 deti.
Projekt Energetickej únie je úzko prepojený s dopravou a modernizáciou tohto prudko sa rozvíjajúceho sektora ekonomiky. Európska komisia preto v roku 2017 chystá nové legislatívne návrhy v prospech európskej nízkouhlíkovej mobility. Návrhy sa zameriavajú na čo najväčšie množstvo áut s čistým pohonom na európskych cestách, dobudovanie potrebnej infraštruktúry vrátane dobíjacích staníc pre elektoautá, ako aj sprehľadnenie právneho rámca pre mýtne systémy a eurovinetu. Hlavným cieľom Európskej stratégie pre nízkoemisnú mobilitu je dosiahnuť stav, aby emisie CO2 z dopravy boli do roku 2050 aspoň o 60 % nižšie než v roku 1990. Zároveň sa usiluje o ich úplné odstránenie, zohľadňujúc zaistenie všetkých potrieb v oblasti dopravy osôb, tovaru a globálnej prepojenosti.
15:00 Panel: Priemysel budúcnosti rozhýbe inteligentná logistika
16:00 - 16:30
Kongresové foyer
16:30 Živá video prednáška – s otázkami a odpoveďami
Gary Hamel
Expert na manažment zo Spojených štátov amerických, London Business School
Gary Hamel is one of the world’s most influential and iconoclastic business thinkers. He has worked with leading companies across the globe and is a dynamic and sought-after management speaker. Hamel has been on the faculty of the London Business School for more than 30 years and is the director of the Management Innovation eXchange.
Hamel has written 17 articles for the Harvard Business Review and is the most reprinted author in the Review’s history. His landmark books have been translated into more than 25 languages. His most recent bestsellers are The Future of Management and What Matters Now. In these volumes, Hamel presents an impassioned plea for reinventing management and lays out a practical blueprint for building organizations that are “fit for the future.”
Fortune magazine describes Hamel as “the world’s leading expert on business strategy,” and the Financial Times calls him a “management innovator without peer.” Hamel has been ranked by The Wall Street Journal as the world’s most influential business thinker and is a fellow of the Strategic Management Society and of the World Economic Forum.
Hamel’s groundbreaking concepts such as “strategic intent,” “core competence,” “industry revolution,” and “management innovation,” have changed the language and practice of management in organizations around the globe.
Hamel’s work inside of organizations has been equally pioneering. Highlights include:
- Building one of the world’s first “idea markets” inside a global energy leader.
- Using crowdsourcing to help a European high tech company build a game-changing strategy.
- Orchestrating a comprehensive effort to turn a venerable durable goods manufacturer into one of the world’s most innovative companies.
- Helping a leading Korean company re-engineer its management practices around the principles of openness, community and meritocracy.
- Designing and deploying an online platform that allowed the employees of a top fashion house to share and develop ideas for strengthening their company’s core values.
- Developing innovation tools and platforms that have helped companies around the world de-commoditize mature industries and accelerate growth.
- Running an online “hackathon” in which more than 1,700 senior executives collaborated to reinvent the HR function.
In his work, Hamel has led transformational efforts in some of the world’s most notable companies and has helped to create billions of dollars in shareholder value.
Hamel is one of the world’s most sought-after management speakers on the topics of strategy, leadership, innovation and change.
Nastáva informačný vek, zmeny sa zrýchľujú a hlavnou úlohou pre každú firmu v automobilovom priemysle je, aby v týchto zložitých podmienkach sa stala buď architektom revolúcie vo svojom odvetví, alebo aby aspoň dokázala udržať krok s dynamicky sa meniacimi trendmi a požiadavkami trhu. K tomu sú potrebné tri hlavné smery zamerania manažmentu firiem:
- Rozvoj inovácií smerom k procesom, technológiám, výrobkom i biznis modelom
- Rozvoj flexibility firiem, schopnosť pohotovo a správne reagovať na prichádzajúce zmeny
- Rozvoj a vedenie pracovnej sily smerom k zabezpečeniu predchádzajúcich dvoch bodov
Gary Hamel využíva na objasnenie svojej prednášky viacero príkladov praktických aplikácií dosiahnutých v podnikoch z celého sveta. V závere prednášky bude vytvorený pomerne veľký priestor na diskusiu s týmto významným svetovým odborníkom.
17:20
19:00 Tálska bašta
8:00 Aplikácia metodológie Design for Six Sigma pri návrhu a vývoji súčastí automobilov
František Horečný
Continuous Improvement Manager, YFAI
Metodológii Six Sigma a Lean sa venuje viac ako 12 rokov. Veľkú časť skúseností a vzdelania v tejto oblasti získal v vo výrobnej sfére pre automobilový priemysel v zahraničí. Na Slovensku pôsobil v strojárskom a elektrotechnickom priemysle ako projektový manažér a Continuous Improvement manažér. Je certifikovaný Six Sigma Black Belt a aktuálne jeho poslanie je zavádzať metodiku Robustného inžinierstva (Design for Six Sigma) vo vývoji interiérov automobilov v Technickom Centre Yanfeng Slovakia Automotive Interior Systems v Trenčíne.
Aplikácia metodológie Design for Six Sigma pri návrhu a vývoji interiérov automobilov
– Úvod do metodiky Design for Six Sigma (Robustného inžinierstva) s využitím štatistickej metódy Design of Experiments podľa Dr. Taguchiho
– Typické oblasti aplikácie metodológie Robustného Inžinierstva
– Príklady riešenia projektu
– Benefity Robustného inžinierstva
8:20 Automobilový priemysel: pohľad do budúcnosti
Ivan Hodáč
Moderátor, zakladateľ Aspen Institute Central Europe, bývalý generálny sekretár ACEA
Ivan Hodač is a Founder and President of the Aspen Institute Prague. He was Secretary-General of the European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) from 2001 until October 2013. He is the Chairman of the Board at cabinet DN. The Financial Times listed him among the most influential personalities in Brussels politics. Before joining ACEA, he was Senior Vice-President and Head of the Time Warner Corporate office for Europe. Previously he was Secretary-General of the trade organization IFMA/IMACE, Senior Economist at Didier & Associates, and Assistant Professor at the College of Europe, Bruges. He was born in Prague, where he studied mechanical engineering. He completed his education in economics and political science at the University of Copenhagen and the College of Europe in Bruges (European studies).
Automobilový priemysel bude v nasledujúcich rokoch čeliť výzvam ako pravdepodobne nikdy predtým: autonómne riadené a prepojené vozidlá , inteligentné mestá, predstavenie nových technológií, ktoré budú reagovať na budúce emisie a štandardy CO2, multilaterálne a bilaterálne obchodné dohody, spochybňovanie globalizácie a existujúcich regionálnych zoskupení . Považujú dnešní mladí ľudia vlastníctvo automobilov stále za nutnosť? Kto bude budovať infraštruktúru, ktorá dokáže zvládnuť väčšinu týchto výziev? Aké technológie vyjdú ako víťazi a na základe akých úvah? Je európsky priemysel dostatočne vybavený, aby zvládol všetky tieto výzvy?
8:40 Optimalizácia cestnej dopravy prostredníctvom autonómnych vozidiel
9:00 Moderné výrobné technológie: Ako budeme vyrábať autá vo fabrikách budúcnosti?
Tomáš Polaščin
Vedúci odd. výrobných technológií a člen koncernového strategického projektu "Výroba budúcnosti", Volkswagen Slovakia
Tomáš Polaščin (37) zodpovedá vo Volkswagen Slovakia za výrobné technológie a tím technologických expertov spoločnosti. Vo svojej funkcii sa stal minulý rok člen koncernového strategického projektu „Výroba budúcnosti“, ktorý sa zaoberá prípravou výrobných procesov na elektromobilitu a digitalizáciu produktu a výrobných technológií.
„Byť pripravený je najdôležitejší predpoklad úspechu.“ – Henry Ford
Hoci sa výrazne zmenil automobilový svet od čias, kedy Henry Ford pred rokmi významne inovoval výrobu áut, platí dnes ešte viac, že sa na meniace požiadavky našich zákazníkov potrebujeme včas pripraviť. A to sa týka automobilov samotných, ako aj výrobných technológií a fabrík. Aké zmeny prinášajú produktové inovácie do procesov výroby? Budeme vyrábať autá vo fabrikách bez ľudí? Nahradí dnes pre veľkovýrobu neodmysliteľnú Fordovu výrobnú linku nový systém výroby?
Aj na tieto diskusné otázky Vám ponúkne odborný pohľad Tomáš Polaščin zo spoločnosti Volkswagen Slovakia, kde je zodpovedný za výrobné technológie a tím technologických expertov.
Volkswagen Slovakia vyrobil na Slovensku od roku 1991 viac ako 4,5 milióna vozidiel. Patrí k najväčším zamestnávateľom, exportérom i investorom v krajine. Zamestnáva viac ako 10 800 ľudí. Vyrába automobily Volkswagen Touareg, Audi Q7, Volkswagen up!, Volkswagen e-up!, SEAT Mii, ŠKODA Citigo a karosérie Porsche Cayenne. Okrem vozidiel produkuje prevodovky, komponenty pre prevodovky, podvozky a motory, ako aj zariadenia používané pri výrobe vozidiel.
9:20
9:30 - 10:00
Kongresové foyer
10:00 Materiály pre automobily budúcnosti
František Simančík
Ústav materiálov a mechaniky strojov, Slovenská akadémia vied
František Simančík je členom prezídia Slovenskej akadémie vied. Je vedúcim akademického inovačného centra pre ľahké kovy a kompozity (INOVAL) a koordinátorom Centra excelentnosti pre výskum a vývoj v oblasti štrukturálnych kompozitov pre strojárstvo a lekárske aplikácie. Jeho výskum sa zameriava na vývoj nových ľahkých konštrukčných materiálov vrátane kompozitov s kovovou matricou alebo kovových pien. Medzi hlavné výsledky výskumu patrí vývoj technológie kovovej peny s niekoľkými úspešnými aplikáciami v konštrukciách karosérií automobilov a aplikácie častí MMC, kde sa vyžaduje účinné hospodárenie s teplom. Koordinoval viac ako 30 výskumných projektov vrátane 13 medzinárodných projektov a úspešne dohliadal na 9 doktorandov.
Podobne ako iné sektory aj výroba automobilov budúcnosti musí čeliť globálnym výzvam spojeným s nevyhnutným znižovaním emisií CO2, šetrením obmedzených surovinových zdrojov, rastom populácie a s ním súvisiacimi nárokmi na priestor a mobilitu. Nové materiály podporujúce zvýšenie využiteľnosti primárnych zdrojov energie (najmä zelenej) a surovín, zníženie produkovaných nečistôt, a súčasne zabezpečujúce požadovanú bezpečnosť a pohodlie pasažierov sú akútne potrebné.
V prednáške budú stručne diskutované niektoré perspektívne smery vývoja nových materiálov a technológií vhodných na odľahčené karosérie, efektívne manažovanie tepla, konverziu energie, resp. jej dočasné uskladnenie v karosérii. Nové postupy budú diskutované s ohľadom na dostupnosť zdrojov, možnosť prispôsobenia vlastností na mieru, možnosti budúcej recyklácie a nákladovosť. Budú predstavené aj niektoré úspešné prototypové štúdie, s cieľom demonštrovať budúci potenciál vyvíjaných konceptov.
10:20 Súčasné úspechy a vyhliadky pre pokročilé materiály v automobilovom priemysle
10:40 Komplexné riešenia pre inteligentnú logistiku
Ján Lábaj
CEIT Technical Innovation, riaditeľ
Ing. Ján Lábaj, PhD. študoval na Katedre konštruovania a častí strojov Žilinskej univerzity v Žiline. V spoločnosti CEIT pôsobí od roku 2011, významne sa podieľal na výskume, vývoji a zavádzaní mobilných robotických systémov do priemyselnej praxe. Od decembra 2015 je riaditeľom spoločnosti CEIT Technical Innovation, ktorá je súčasťou skupiny CEIT.
Úspešné priemyselné podniky v snahe reagovať na výzvy Industry 4.0 zefektívňujú svoje výrobné a logistické procesy využitím mobilných robotických systémov. Spoločnosť CEIT je špecialistom na komplexné riešenia pre inteligentnú logistiku, vrátane plánovania, optimalizácie, vývoja a implementácie vlastných mobilných robotických systémov. Aký je ich konkrétny prínos? Ako zmenili chod v priemyselných halách? Akú úlohu budú zohrávať v „smart fabrikách“ budúcnosti?
11:10 - 11:40
Kongresové foyer
11:40 Panel: Ako zabezpečiť dostatok kvalifikovanej pracovnej sily
Jaroslav Kouřil
Riaditeľ ľudských zdrojov pre Slovensko, Faurecia
Jaroslav Kouřil sa problematike ľudských zdrojov venuje takmer 30 rokov. V súčasnosti je riaditeľom ľudských zdrojov na Slovensku v nadnárodnej spoločnosti Faurecia. Faurecia, ako významný svetový hráč na poli subdodávateľov v automobilovom priemysle, dnes na Slovensku zamestnáva cca 2,5 tisíc zamestnancov. Jaroslav má bohatú kariéru v nadnárodných korporáciách v automobilovom priemysle, industriálnom sektore, v energetike, ale aj skúsenosť v štátnej sfére. Ukončil post graduálne štúdium v oblasti finančného práva na Univerzite Komenského. Ukončil medzinárodné štúdium manažmentu v Holandsku a Českej Republike.
V poslednom období nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily najviac brzdil konkurencieschopnosť Slovenska. Napriek relatívne stále vysokej miere nezamestnanosti na Slovensku je pracovnej sily nedostatok. Ako si automobilky a dodávatelia chcú s týmto problémom poradiť a ako pomôže v riešení vláda SR?
11:40 Industry4UM: Ako rozbehnúť Industry 4.0 vo firme
Martin Morháč
Predseda predstavenstva, SOVA Digital
Štúdium ukončil na Strojníckej fakulte, Slovenskej vysokej školy technickej v Bratislave, v roku 1982. V tom istom roku nastúpil na tej istej fakulte ako výskumný pracovník so zameraním na Automatizované systémy riadenia, so špecializáciou na predvýrobné procesy. Od roku 1989 bol vedúcim divízie Automatizácia inžinierskych prác v spoločnosti Inorga Praha, pobočka Bratislava. V roku 1991 je spoluzakladateľom spoločnosti SOVA s.r.o.. Od tej doby je riaditeľom spoločnosti dnes pomenovanej SOVA Digital a.s.
Industry4UM je nový formát otvoreného diskusného fóra, ktoré má za cieľ objasňovanie problematiky Industry 4.0 odborníkmi na vybrané témy. Dnes sa budeme venovať nasledovným témam: Zavádzanie Industry 4.0 v slovenských podnikoch začína. Aký prístup treba zvoliť, aké by mali byť prvé kroky a ako zvládnuť proces implementácie; Skúsenosti podniku, ktorý je úspešný v implementácii Industry 4.0; Kybernetická bezpečnosť v Industry 4.0.
Industry4UM je spoločný projekt SOVA Digital a REVUE Priemyslu. V roku 2017 sa pripravuje niekoľko diskusných fór Industry4UM na rôzne aktuálne témy Industry 4.0.
11:40 Workshop: Kreatívne metódy hľadania riešení v priemyselných podnikoch
13:00 - 14:30 Reštaurácia hotela Partizán
Reštaurácia hotela Partizán
Konferencia je rozdelená do dvoch dní. Dvojdňový program bol tvorený zámerne s cieľom vytvoriť podmienky pre kvalitný networkingový program, ktorý je plánovaný na večer prvého dňa.
Čo vás čaká:
- Skúsenosti odborníkov z praxe
- Inšpirácie od expertov v odvetví
- Nové kontakty vo Vašom segmente
- Večerný raut
PROGRAM KONFERENCIE:
Program konferencie Newmatec 2017 (.PDF)
Program konferencie Newmatec 2017 (.JPG)
Orientačná mapa
Ako bude konferencia prebiehať
Po otvorení konferencie v utorok doobeda začneme prvým blokom prednášok. Potom je pre Vás pripravený obed v reštaurácii hotela Partizán, po ktorom budeme pokračovať ďalšími blokmi prednášok. Vieme, že sústredenie sa vyčerpáva, preto sme pre Vás pripravili pravidelné coffee breaky na osvieženie. Po skončení prednášok budete mať čas trochu si oddýchnuť. Večer strávite v príjemnom prostredí Tálskej bašty, kde budete mať príležitosť neformálne nadväzovať kontakty.
Druhý deň ráno Vás bude po raňajkách čakať ďalší zaujímavý program – prednášky a panelové diskusie. Obed budete mať opäť pripravený v reštaurácii hotela Partizán.