Konferencia je rozdelená do dvoch dní. Prvý deň pre Vás pripravujeme konferenčný program a večerný networkingový program. Druhý deň pokračuje konferenčný program v dvoch oddelených sálach.

Čo vás čaká:

  • Skúsenosti odborníkov z praxe
  • Inšpirácie od expertov v odvetví
  • Nové kontakty vo Vašom segmente
  • Večerný raut

 

 

Ako bude konferencia prebiehať

Po otvorení konferencie v utorok doobeda začneme prvými prednáškami. Okolo dvanástej je pre Vás pripravený obed v reštaurácii hotela Partizán, po ktorom budeme pokračovať ďalšími blokmi prednášok. Vieme, že sústredenie sa vyčerpáva, preto sme pre Vás pripravili pravidelné osvieženie. Po skončení prednášok budete mať čas trochu si oddýchnuť. Večer strávite v príjemnom prostredí Tálskej bašty, kde budete mať príležitosť neformálne nadväzovať kontakty. Druhý deň ráno Vás bude po raňajkách čakať ďalší zaujímavý program – prednášky a panelové diskusie. Obed budete mať opäť pripravený v reštaurácii hotela Partizán.

* zmena programu vyhradená

 

7. jún (utorok)

09:30 - 09:40 Otvorenie konferencie

Alexander Matušek

Alexander Matušek
prezident, Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky

Vedie vo Volkswagen Slovakia, a.s. oddelenie Vonkajšie vzťahy/ životné prostredie/sociálne služby. V minulosti vo Volkswagen Slovakia zodpovedal za riadenie celej logistiky a pôsobil tiež vo viacerých riadiacich funkciách v rámci koncernu Volkswagen v Portugalsku a USA. Od roku 2018 zastáva počas druhého volebného obdobia funkciu prezidenta Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky. V roku 2018 bol zvolený za viceprezidenta Asociácie priemyselných zväzov a dopravy.

Ivan Hodáč

Ivan Hodáč
Moderátor, zakladateľ Aspen Institute Central Europe, bývalý generálny sekretár ACEA

Ivan Hodač is a Founder and President of the Aspen Institute Prague. He was Secretary-General of the European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) from 2001 until October 2013. He is the Chairman of the Board at cabinet DN. The Financial Times listed him among the most influential personalities in Brussels politics. Before joining ACEA, he was Senior Vice-President and Head of the Time Warner Corporate office for Europe. Previously he was Secretary-General of the trade organization IFMA/IMACE, Senior Economist at Didier & Associates, and Assistant Professor at the College of Europe, Bruges. He was born in Prague, where he studied mechanical engineering. He completed his education in economics and political science at the University of Copenhagen and the College of Europe in Bruges (European studies).

09:40 - 10:10 USA, Európa, Rusko a Čína: geostrategický výhľad a vplyv na automotive

Rüdiger Lentz

Rüdiger Lentz
Senior advisor, Rud Pedersen Public Affairs

Rüdiger Lentz začínal ako nekariérny dôstojník v nemeckom Bundeswehri, vyštudoval históriu a politológiu na univerzite v Hamburgu a svoju novinársku kariéru začal ako vojenský korešpondent pre spravodajský magazín Der Spiegel. Začiatkom 80. rokov sa presťahoval do WDR, kde sa stal manažérom redakcie a komentátorom zahraničnej politiky pre prvý národný kanál ARD. Lentz bol potom šéfredaktorom RIAS v Berlíne a neskôr šéfom kancelárie a hlavným korešpondentom pre Deutsche Welle v Bruseli a Washingtone. V rokoch 2013 až 2020 viedol German American Aspen Institute v Berlíne. Bol spoluzakladateľom German American Business Council vo Washingtone, je dlhoročným členom Atlantic Bridge a je členom prestížnej nemeckej rady pre zahraničné vzťahy. Aktuálne pôsobí ako hlavný poradca pre európsku agentúru pre verejné záležitosti Rud Pedersen.

Automobilový priemysel v Európe nielenže čelí obrovským výzvam v dôsledku nevyhnutného procesu transformácie zo spaľovacieho motora na vozidlá poháňané elektrickým a vodíkovým pohonom, ale je teraz navyše vystavený geostrategickým a geoekonomickým výpadkom, ktoré sú spôsobené vojnou v Rusku a na Ukrajine. Spomedzi zmenených rámcových podmienok sú pozoruhodné najmä tri:

  • nestálosť dodávateľských reťazcov a z toho vyplývajúce prerušenia výroby, distribúcie a predaja
  • dôsledky ukrajinskej vojny a uvalených sankcií a embárg na trhy, najmä pokiaľ ide o Rusko, východnú Európu a Ďaleký východ.
  • rastúca nestabilita obchodných vzťahov v trojuholníku medzi Európou, USA a Čínou.

Európsky automobilový a dodávateľský priemysel preto čelí výzve, ktorú možno zvládnuť iba rozhodnou a koordinovanou politickou a hospodárskou stratégiou na európskej úrovni. Keďže milióny dobre platených pracovných miest, ktoré sú tiež kľúčové pre sociálnu stabilitu v EÚ, závisia od budúcej životaschopnosti tohto odvetvia, je čas vyslať jasný odkaz zodpovedným v politike.

10:10 - 10:40 „Fit for 55“ v kontexte transformácie automobilového priemyslu a aktuálnych výziev

Jens Hörning

Jens Hörning
Partner, PwC Slovakia, CEE Automotive Industry Leader

Jens Hörning je partnerom v PwC, vo firme pôsobí 25 rokov. Svoju kariéru začal vo Frankfurte v Nemecku, v roku 2002 prešiel do PwC Česká republika, kde sa 4 roky staral o nemeckú obchodnú skupinu so zameraním na klientov z oblasti automotive. Od roku 2006 pôsobí v Bratislave na Slovensku a vedie nemeckú obchodnú skupinu pre Slovensko a CEE. Jens Hörning je PwC CEE Automotive Industry Leader. Je certifikovaným audítorom a daňovým poradcom.

Transformácia automobilového priemyslu pokračuje. Alternatívne pohony, konkrétne elektrické vozidlá poháňané batériami, sú na vzostupe. Balík „Fit for 55“, ktorý je súčasťou Európskej zelenej dohody má za cieľ do roku 2030 znížiť emisie aspoň o 55 % v porovnaní s úrovňami z roku 1990. V dôsledku toho pred sektorom, ktorý sa tiež potrebuje vysporiadať s dopadmi súčasných výpadkov vo výrobe a ťažko predvídateľnými geopolitickými aspektmi, stoja rôzne výzvy a príležitosti.

10:40 - 11:30 Perspektívy automobilového priemyslu v regióne – panelová diskusia

Oliver Grünberg

Oliver Grünberg
predseda predstavenstva a člen predstavenstva, výroba, Volkswagen Slovakia

Dr. Oliver Grünberg absolvoval štúdium fyziky na Technickej univerzite v Braunschweigu, kde následne získal aj doktorát zo strojárstva. Pre koncern Volkswagen pracuje od roku 1995. V rokoch 2007 až 2009 viedol oblasť výroby vozidiel v závode Volkswagen Group Rus v meste Kaluga. V roku 2010 zastával pozíciu Managing Director a Director Technical Affairs v ŠKODA AUTO India. O dva roky neskôr prevzal zodpovednosť za projekt VGR-GAZ v Nižnom Novgorode. V rokoch 2014 až 2017 viedol odbor plánovania značky ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi. Odtiaľ sa v roku 2017 opäť vrátil do Ruska, kde pôsobil ako technický riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa vo Volkswagen Group Rus v Kaluge. Od roku 2019 je predsedom predstavenstva a členom predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia.

V úvodnom paneli konferencie nám najvyšší predstavitelia OEMs pôsobiacich v regióne, priblížia ich vnímanie súčasnej krízy. Otázky moderátora budú smerovať k spolupráci s dodávateľmi a požiadavkám na vlády. Bez komunikácie naprieč dodávateľským reťazcom a správnym politikám vlád a Bruselu môžeme transformáciou viac stratiť ako získať.

Russell Leslie

Russell Leslie
výkonný riaditeľ, Jaguar Land Rover Slovakia

Russell Leslie, výkonný riaditeľ Jaguar Land Rover Slovakia, má takmer tridsať rokov skúseností v automobilovom priemysle z pôsobenia v oblasti Manufacturing v Jaguar Land Rover. Svoju kariéru začal vo výrobných prevádzkach, kde postupoval cez pozíciu group lídra, vedúceho výroby a výrobného manažéra v rámci oddelenia výroby, kvality a spustenia prevádzky, neskôr na seniorskú riadiacu pozíciu v rámci Advanced Manufacturing Engineering vo Veľkej Británii.

Má rozsiahle skúsenosti získané z výstavby a zahájenia nových projektov. Bol prvým zamestnancom projektu výstavby a rozbehu výrobného závodu v Changshu v Číne a zodpovedal za jeho spustenie, výrobu a kvalitu. Po návrate do Veľkej Británie niekoľko rokov pôsobil v závode v Halewoode ako technický riaditeľ karosárne, ako aj montáže.

Na Slovensku pôsobí od roku 2017, kam prišiel ako manažér realizácie projektu výstavby a rozbehnutia nitrianskeho závodu Jaguar Land Rover a od februára 2019  sa ujal jeho vedenia

V úvodnom paneli konferencie nám najvyšší predstavitelia OEMs pôsobiacich v regióne, priblížia ich vnímanie súčasnej krízy. Otázky moderátora budú smerovať k spolupráci s dodávateľmi a požiadavkám na vlády. Bez komunikácie naprieč dodávateľským reťazcom a správnym politikám vlád a Bruselu môžeme transformáciou viac stratiť ako získať.

Roman Kraľovanský

Roman Kraľovanský
Vedúci skupiny Výroba, Kia Slovakia

Roman Kraľovanský začal svoju kariéru v Kia Slovakia na jar v roku 2005, keď začal pracovať na sekcii údržby na lisovni, neskôr pôsobil ako vedúci údržby pre sekcie lisovňa, zvarovňa a motoráreň až do roku 2009. Od roku 2010 bol menovaný za vedúceho oddelenia karosáreň, kde zodpovedal za výrobu karosérií vozidiel. Neskôr viedol počas piatich rokov finálnu montáž automobilov. V októbri 2017 bol menovaný do pozície vedúceho výrobnej subdivízie, pričom zodpovedal za kompletnú výrobu vozidiel od lisovania, cez ich zváranie, lakovanie vrátane montáže, k čomu v apríli 2022 pribudla aj výroba motorov. Od 1. septembra 2022 bol vymenovaný do funkcie vedúceho skupiny výroba vrátane oddelenia údržba.

V úvodnom paneli konferencie nám najvyšší predstavitelia OEMs pôsobiacich v regióne, priblížia ich vnímanie súčasnej krízy. Otázky moderátora budú smerovať k spolupráci s dodávateľmi a požiadavkám na vlády. Bez komunikácie naprieč dodávateľským reťazcom a správnym politikám vlád a Bruselu môžeme transformáciou viac stratiť ako získať.

David Kříž

David Kříž
generálny riaditeľ, Iveco Czech Republic

David Kříž vyštudoval Právnickú fakultu Univerzity Palackého a absolvoval certifikačný program v odbore obchodné právo na Kalifornskej univerzite v Berkeley. V spoločnosti Iveco (súčasť CNH Industrial group) pracuje od roku 1998 na rôznych pozíciách právneho oddelenia a oddelenia dodržiavania predpisov. David v súčasnosti zastáva pozíciu generálneho poradcu Iveco Group pre Európu a v roku 2020 bol vymenovaný za generálneho riaditeľa Iveco Czech Republic, a. s. David je tiež členom rôznych predstavenstiev spoločností skupiny Iveco.

 

V úvodnom paneli konferencie nám najvyšší predstavitelia OEMs pôsobiacich v regióne, priblížia ich vnímanie súčasnej krízy. Otázky moderátora budú smerovať k spolupráci s dodávateľmi a požiadavkám na vlády. Bez komunikácie naprieč dodávateľským reťazcom a správnym politikám vlád a Bruselu môžeme transformáciou viac stratiť ako získať.

11:30 - 12:00 Na ceste k udržateľnej mobilite a produkcii

Oliver Grünberg

Oliver Grünberg
predseda predstavenstva a člen predstavenstva, výroba, Volkswagen Slovakia

Dr. Oliver Grünberg absolvoval štúdium fyziky na Technickej univerzite v Braunschweigu, kde následne získal aj doktorát zo strojárstva. Pre koncern Volkswagen pracuje od roku 1995. V rokoch 2007 až 2009 viedol oblasť výroby vozidiel v závode Volkswagen Group Rus v meste Kaluga. V roku 2010 zastával pozíciu Managing Director a Director Technical Affairs v ŠKODA AUTO India. O dva roky neskôr prevzal zodpovednosť za projekt VGR-GAZ v Nižnom Novgorode. V rokoch 2014 až 2017 viedol odbor plánovania značky ŠKODA AUTO v Mladej Boleslavi. Odtiaľ sa v roku 2017 opäť vrátil do Ruska, kde pôsobil ako technický riaditeľ a zástupca generálneho riaditeľa vo Volkswagen Group Rus v Kaluge. Od roku 2019 je predsedom predstavenstva a členom predstavenstva pre technickú oblasť vo Volkswagen Slovakia.

Výrobná spoločnosť Volkswagen Slovakia zastáva v oblasti zelenej transformácie významnú úlohu – a to ako jeden z pilierov slovenskej ekonomiky, tak aj ako závod, ktorý je súčasťou celosvetového koncernu. Plnenie záväzkov a cieľov na ceste k nulovému vplyvu na životné prostredie je prioritou vo všetkých oblastiach jej podnikania. Globálne zmeny smerujúce k ochrane životného prostredia si však vyžadujú komplexné riešenia a tiež zlepšenie rámcových podmienok.

12:00 - 13:00 Ako sa vysporiadať so Zelenou dohodou pre Európu – panelová diskusia

Ondřej Kovařík

Ondřej Kovařík
poslanec Európskeho parlamentu

Ondrej je český poslanec Európskeho parlamentu (zvolený za ANO v r. 2019) v politickej skupine Renew Europe. Je členom výboru ECON a v tejto funkcii je predsedom pracovnej skupiny pre prístup k financiám pre malé a stredné podniky. Zasadá aj v dvoch ďalších výboroch – výbore TRAN a výbore LIBE. Jeho portfólio siaha od dopravy a cestovného ruchu až praktické využitie nových technológií, napríklad tých, ktoré sú založené na umelej inteligencii, alebo širším prístupom a využitím digitálnych financií pre podniky a spotrebiteľov.

Ondrej je hlavným vyjednávačom a hovorcom politickej frakcie Renew Europe a skupiny vo výbore ECON pre trhy v regulácii kryptoaktívnych aktivít. Aktuálne pracuje na návrhu nariadenia EÚ o trhoch s kryptoaktívami. Bol tiež spravodajcom pre Akt o digitálnych trhoch (DMA) vo výbore LIBE. V súčasnej dobe sa tiež zaoberá prípravou niekoľkých legislatívnych návrhov naprieč svojimi výbormi v oblasti zdanenia energií alebo zriadenia Sociálneho klimatického fondu.

Pokiaľ ide o legislatívu, jeho súčasnou hlavnou oblasťou záujmu je digitálny svet, najmä rastúca digitalizácia ekonomiky. V roku 2020 bol spravodajcom za Európsky parlament správy s titulom Digitálne financie: vznikajúce riziká v kryptoaktivách – výzvy v oblasti regulácie a dohľadu v oblasti finančných služieb, inštitúcií a trhov, ktorá obsahovala odporúčania pre Európsku komisiu.

V rámci budovania európskych kapitálových trhov a smerovania k únii kapitálových trhov sa Ondrej zúčastnil vyjednávania viacerých právnych predpisov, viedol prácu Parlamentu na rade politík týkajúcich sa daní, vrátane prvkov nového európskeho režimu DPH, ako je modernizácia pravidiel pre elektronický obchod.

Green Deal bol vytvorený vo svete, ktorý sa veľmi líši od dnešnej reality. Transformácia, ktorá mala priniesť zlepšenie kvality života z hľadiska životného prostredia, by pri nesprávnom nastavení mohla otriasť najvýznamnejším európskym priemyselným odvetvím, priamo tak ohroziť desaťtisíce pracovných miest a vyvolať pokles životnej úrovne v Európskom priestore. Pohľad na to, ako zodpovedne pristúpiť k tejto výzve, Vám predstavia odborníci, ktorí pri svojej práci nahliadajú za oponu rozhodovacieho systému v Bruseli

Sigrid de Vries

Sigrid de Vries
Director General, ACEA

Sigrid de Vries zastávala za posledných 25 rokov rôzne pozície v oblasti verejných záležitostí, priemyslu a médií.

Sigrid de Vries je generálnou tajomníčkou CLEPA od roku 2017. V úzkej spolupráci s tímom asociácie a jej členmi sa veľká časť jej každodennej práce sústreďuje na transformáciu smerom k bezpečnej, inteligentnej a udržateľnej mobilite, premietnutie technologických riešení a priemyselnej reality tohto odvetvia do konkrétne politické odporúčania.

Holanďanka Sigrid vyštudovala žurnalistiku v Holandsku a v roku 1994 nastúpila do tamojšieho finančného denníka v Amsterdame. Od roku 1998 zastrešovala politiku EÚ, vnútorný trh a rozširovanie ako korešpondentka EÚ v Bruseli.

Sigrid sa v roku 2002 presťahovala do Berlína v Nemecku, aby informovala o politike, medzinárodných vzťahoch, ekonomike a obchode v krajine. V roku 2006 sa stala riaditeľkou pre komunikáciu a styk s verejnosťou v Európskom združení výrobcov automobilov (ACEA) v Bruseli. Od roku 2012 viedla oddelenie vonkajších vzťahov a komunikácie v CNH Industrial v Turíne v Taliansku ako viceprezidentka a členka riadiaceho výboru regiónu EMEA.

Pred nástupom do CLEPA bola Sigrid generálnou tajomníčkou Asociácie európskeho priemyslu stavebných zariadení (CECE) v Bruseli.

Green Deal bol vytvorený vo svete, ktorý sa veľmi líši od dnešnej reality. Transformácia, ktorá mala priniesť zlepšenie kvality života z hľadiska životného prostredia, by pri nesprávnom nastavení mohla otriasť najvýznamnejším európskym priemyselným odvetvím, priamo tak ohroziť desaťtisíce pracovných miest a vyvolať pokles životnej úrovne v Európskom priestore. Pohľad na to, ako zodpovedne pristúpiť k tejto výzve, Vám predstavia odborníci, ktorí pri svojej práci nahliadajú za oponu rozhodovacieho systému v Bruseli

Jan Macek

Jan Macek
profesor, Centrum vozidiel udržateľnej mobility, Strojná fakulta, České vysoké učení technické v Prahe

Po štúdiu na ČVUT v Prahe (1972) pracoval 20 rokov v priemyselnom výskume vysoko preplňovaných dieselových a plynových motorov a získal titul Ph.D. v Národnom inštitúte pre strojový výskum v roku 1980. V roku 1982 nastúpil na Českú technickú univerzitu ako lektor, titul DrSc. v roku 1990 a profesor v roku 1993. Od roku 1994 do roku 2016 bol vedúcim katedry automobilovej techniky, bol dekanom Strojníckej fakulty (1997 – 2000) a prodekanom pre výskum a vývoj (2006 – 2017). Zameriava sa na návrh hnacích sústav a motorov a termodynamické optimalizácie založené na kombinovaných experimentoch a simulačných metódach. Je autorom viac ako 20 patentov a viac ako 100 článkov (nedávno publikovaných najmä v SAE Papers and Journals).

Green Deal bol vytvorený vo svete, ktorý sa veľmi líši od dnešnej reality. Transformácia, ktorá mala priniesť zlepšenie kvality života z hľadiska životného prostredia, by pri nesprávnom nastavení mohla otriasť najvýznamnejším európskym priemyselným odvetvím, priamo tak ohroziť desaťtisíce pracovných miest a vyvolať pokles životnej úrovne v Európskom priestore. Pohľad na to, ako zodpovedne pristúpiť k tejto výzve, Vám predstavia odborníci, ktorí pri svojej práci nahliadajú za oponu rozhodovacieho systému v Bruseli

Jo Leinen

Jo Leinen
Ex-minister životného prostredia a poslanec Európskeho parlamentu

Jo Leinen študoval právo a ekonómiu v Saarbrückene/Bonne, bol niekoľkoročným právnikom vo Freiburgu, ministrom životného prostredia v Sársku, poslancom Európskeho parlamentu, predseda výborov ENVI a AFCO, predseda čínskej delegácie Európskeho parlamentu, čestný predseda European Movement International (EMI).

Green Deal bol vytvorený vo svete, ktorý sa veľmi líši od dnešnej reality. Transformácia, ktorá mala priniesť zlepšenie kvality života z hľadiska životného prostredia, by pri nesprávnom nastavení mohla otriasť najvýznamnejším európskym priemyselným odvetvím, priamo tak ohroziť desaťtisíce pracovných miest a vyvolať pokles životnej úrovne v Európskom priestore. Pohľad na to, ako zodpovedne pristúpiť k tejto výzve, Vám predstavia odborníci, ktorí pri svojej práci nahliadajú za oponu rozhodovacieho systému v Bruseli

13:00 - 14:15 Obed

Reštaurácia hotela Partizán

Reštaurácia hotela Partizán

14:15 - 15:15 Transformácia pohonov a transformácia dodávateľov – panelová diskusia

Sigrid de Vries

Sigrid de Vries
Director General, ACEA

Sigrid de Vries zastávala za posledných 25 rokov rôzne pozície v oblasti verejných záležitostí, priemyslu a médií.

Sigrid de Vries je generálnou tajomníčkou CLEPA od roku 2017. V úzkej spolupráci s tímom asociácie a jej členmi sa veľká časť jej každodennej práce sústreďuje na transformáciu smerom k bezpečnej, inteligentnej a udržateľnej mobilite, premietnutie technologických riešení a priemyselnej reality tohto odvetvia do konkrétne politické odporúčania.

Holanďanka Sigrid vyštudovala žurnalistiku v Holandsku a v roku 1994 nastúpila do tamojšieho finančného denníka v Amsterdame. Od roku 1998 zastrešovala politiku EÚ, vnútorný trh a rozširovanie ako korešpondentka EÚ v Bruseli.

Sigrid sa v roku 2002 presťahovala do Berlína v Nemecku, aby informovala o politike, medzinárodných vzťahoch, ekonomike a obchode v krajine. V roku 2006 sa stala riaditeľkou pre komunikáciu a styk s verejnosťou v Európskom združení výrobcov automobilov (ACEA) v Bruseli. Od roku 2012 viedla oddelenie vonkajších vzťahov a komunikácie v CNH Industrial v Turíne v Taliansku ako viceprezidentka a členka riadiaceho výboru regiónu EMEA.

Pred nástupom do CLEPA bola Sigrid generálnou tajomníčkou Asociácie európskeho priemyslu stavebných zariadení (CECE) v Bruseli.

Prechod k elektro-mobilite je bezprecedentným narušením systému, v ktorom automobilový priemysel vyše 130 rokov fungoval na princípe ponuky a dopytu. Navonok ho síce reprezentujú značky automobiliek, ale odvetviu výrazne dominuje segment dodávateľov aj počtom jednotlivých firiem, ale najmä počtom zamestnancov. Práve dodávatelia sú tí, ktorí môžu a mnohí budú, čeliť ukončeniu ich existencie. Vyhnúť sa zániku môžu iba firmy, ktoré sa budúcim potrebám trhu dostatočne prispôsobia. Svoje názory, skúsenosti a požiadavky smerom k vláde budú v tomto paneli reprezentovať tí najpovolanejší. Inšpirujte sa.

Štefan Rosina

Štefan Rosina
Prezident, MATADOR Group

Štefan Rosina je v súčasnosti prezidentom MATADOR Group a predsedom predstavenstva Matador Holding, a. s. V roku 1984 začal svoju kariéru v Matadore na rôznych pozíciách vo výrobe. Od roku 1985 pôsobil ako vedecký pracovník, technický inžinier na oddelení investícií a riaditeľ odboru technického rozvoja. Od roku 1997 pôsobil ako viceprezident pre rozvoj vedy a techniky, viceprezident pre stratégiu a predseda dozornej rady. V súčasnosti predstavuje významného lídra v celej skupine MATADOR. Snaží sa pripraviť všetky kľúčové aspekty spoločnosti na významné technologické desaťročie.

Prechod k elektro-mobilite je bezprecedentným narušením systému, v ktorom automobilový priemysel vyše 130 rokov fungoval na princípe ponuky a dopytu. Navonok ho síce reprezentujú značky automobiliek, ale odvetviu výrazne dominuje segment dodávateľov aj počtom jednotlivých firiem, ale najmä počtom zamestnancov. Práve dodávatelia sú tí, ktorí môžu a mnohí budú, čeliť ukončeniu ich existencie. Vyhnúť sa zániku môžu iba firmy, ktoré sa budúcim potrebám trhu dostatočne prispôsobia. Svoje názory, skúsenosti a požiadavky smerom k vláde budú v tomto paneli reprezentovať tí najpovolanejší. Inšpirujte sa.

Dietmar Weigt

Dietmar Weigt
Predseda predstavenstva, ZF Slovakia

Dr. Dietmar Weigt sa narodil v Bonne (Nemecko) v roku 1968. Je držiteľom titulu PhD. v strojárstve z Ruhr-University Bochum (Nemecko) a titul MBA z University St. Gallen (Švajčiarsko) a RWTH Aachen (Nemecko). Pôsobil na rôznych manažérskych pozíciách v oblasti strojárstva a výroby komponentov pohonných jednotiek a podvozkov v rámci skupiny ZF v Nemecku a na Slovensku. V roku 2014 sa stal členom predstavenstva ZF Slovakia av roku 2021 bol vymenovaný za predsedu. Vo voľnom čase sa venuje rodinnému životu s manželkou, 2 synmi a dcérou, ako aj záhradke a 3D tlači.

Prechod k elektro-mobilite je bezprecedentným narušením systému, v ktorom automobilový priemysel vyše 130 rokov fungoval na princípe ponuky a dopytu. Navonok ho síce reprezentujú značky automobiliek, ale odvetviu výrazne dominuje segment dodávateľov aj počtom jednotlivých firiem, ale najmä počtom zamestnancov. Práve dodávatelia sú tí, ktorí môžu a mnohí budú, čeliť ukončeniu ich existencie. Vyhnúť sa zániku môžu iba firmy, ktoré sa budúcim potrebám trhu dostatočne prispôsobia. Svoje názory, skúsenosti a požiadavky smerom k vláde budú v tomto paneli reprezentovať tí najpovolanejší. Inšpirujte sa.

Milan Jurky

Milan Jurky
Plant director, Schaeffler Kysuce

Milan Jurky je riaditeľom a konateľom spoločnosti Schaeffler Kysuce, jedného z najväčších výrobných závodov skupiny Schaeffler, popredného svetového dodávateľa pre automobilový a ostatný priemysel. V spoločnosti Schaeffler Kysuce pracuje viac ako 20 rokov a počas svojho pôsobenia si prešiel viacerými pozíciami – od  skúseností v oblasti návrhu produktu, konštrukcie, technológie a Industrial Engineeringu, až po pozíciu riaditeľa a konateľa najväčšieho zamestnávateľa v Žilinskom kraji. Vďaka nemu sa výrobnému závodu podarilo získať dôležité investície a prioritné partnerstvo pre výskum a vývoj elektrických a hybridných vozidiel a systémov v rámci skupiny Schaeffler. Milan Jurky je úspešným absolventom a doktorandom Strojníckej fakulty Žilinskej univerzity. Od roku 2011 je ambasádorom tejto univerzity  a aktívne propaguje štúdium technických odborov.

Prechod k elektro-mobilite je bezprecedentným narušením systému, v ktorom automobilový priemysel vyše 130 rokov fungoval na princípe ponuky a dopytu. Navonok ho síce reprezentujú značky automobiliek, ale odvetviu výrazne dominuje segment dodávateľov aj počtom jednotlivých firiem, ale najmä počtom zamestnancov. Práve dodávatelia sú tí, ktorí môžu a mnohí budú, čeliť ukončeniu ich existencie. Vyhnúť sa zániku môžu iba firmy, ktoré sa budúcim potrebám trhu dostatočne prispôsobia. Svoje názory, skúsenosti a požiadavky smerom k vláde budú v tomto paneli reprezentovať tí najpovolanejší. Inšpirujte sa.

15:15 - 16:15 Budúcnosť alternatívnych pohonov na Slovensku – panelová diskusia

Jan Macek

Jan Macek
profesor, Centrum vozidiel udržateľnej mobility, Strojná fakulta, České vysoké učení technické v Prahe

Po štúdiu na ČVUT v Prahe (1972) pracoval 20 rokov v priemyselnom výskume vysoko preplňovaných dieselových a plynových motorov a získal titul Ph.D. v Národnom inštitúte pre strojový výskum v roku 1980. V roku 1982 nastúpil na Českú technickú univerzitu ako lektor, titul DrSc. v roku 1990 a profesor v roku 1993. Od roku 1994 do roku 2016 bol vedúcim katedry automobilovej techniky, bol dekanom Strojníckej fakulty (1997 – 2000) a prodekanom pre výskum a vývoj (2006 – 2017). Zameriava sa na návrh hnacích sústav a motorov a termodynamické optimalizácie založené na kombinovaných experimentoch a simulačných metódach. Je autorom viac ako 20 patentov a viac ako 100 článkov (nedávno publikovaných najmä v SAE Papers and Journals).

Slovensko sa hlási k vyspelej Európe a ideálom Green Deal. Aké sú však reálne kroky vlády k naplneniu záväzkov, ktoré nám z GD vyplývajú? Budeme svedkami zákazov spaľovacích motorov bez adekvátnej stimulácie trhu vo forme podpory kúpy a budovania infraštruktúry?

Juraj Sinay

Juraj Sinay
profesor, koordinátor vodíkových technológii v SR, Technická univerzita v Košiciach

Profesor pre oblasť bezpečnosti technických zariadení a teórie rizík. Rektor TU v Košiciach v rokoch 2000 až 2007, prezident Zväzu automobilového priemyslu SR v rokoch 2015 až 2017. V súčasnosti Koordinátor vodíkových technológii v SR a členom autorských kolektívov na vypracovanie Národnej vodíkovej stratégie /NVS/ SR ako aj Akčného plánu k NVS.

Slovensko sa hlási k vyspelej Európe a ideálom Green Deal. Aké sú však reálne kroky vlády k naplneniu záväzkov, ktoré nám z GD vyplývajú? Budeme svedkami zákazov spaľovacích motorov bez adekvátnej stimulácie trhu vo forme podpory kúpy a budovania infraštruktúry?

Róbert Baumgartner

Róbert Baumgartner
generálny riaditeľ, Hyundai Motor Slovensko

Robert Baumgartner je od roku 2015 generálny riaditeľ Hyundai Motor Slovensko. Počas tridsiatich rokov pôsobenia v oblasti automobilovej distribúcie, marketinu a služieb na Slovensku aj v zahraničí viedol firmu Škoda Auto Slovensko, IVECO SR a riadil medzinárodný obchod s náhradnými dielmi v IVECO SpA, Taliansko. Má inžiniersky titul zo strojárstva v obore Konštrukcia motorových vozidiel.

Slovensko sa hlási k vyspelej Európe a ideálom Green Deal. Aké sú však reálne kroky vlády k naplneniu záväzkov, ktoré nám z GD vyplývajú? Budeme svedkami zákazov spaľovacích motorov bez adekvátnej stimulácie trhu vo forme podpory kúpy a budovania infraštruktúry?

Patrik Križanský

Patrik Križanský
riaditeľ, Slovenská asociácia pre elektromobilitu (SEVA)

Patrik Križanský sa počas svojej kariéry venoval inovatívnym spoločnostiam a medzinárodným projektom zameraným na elektromobilitu a obnoviteľné zdroje. V súčasnosti vedie technologický startup Espio, ktorý sa zameriava na grafénové senzory pre batérie.

Spoluzakladal Slovenskú asociáciu pre elektromobilitu a v dnes ju vedie ako jej riaditeľ. Pôsobí aj ako viceprezident Európskej asociácie pre elektromobilitu (AVERE) so sídlom v Bruseli.

Je absolventom štúdia Executive MBA na Carlson School of Management (University of Minnesota) a Wirtschaftsuniversität Vienna (WU Wien). Ukončil tiež štúdium medzinárodných vzťahov a diplomacie na UMB v Banskej Bystrici.

Slovensko sa hlási k vyspelej Európe a ideálom Green Deal. Aké sú však reálne kroky vlády k naplneniu záväzkov, ktoré nám z GD vyplývajú? Budeme svedkami zákazov spaľovacích motorov bez adekvátnej stimulácie trhu vo forme podpory kúpy a budovania infraštruktúry?

16:15 - 17:00 Networking break

Kongresové foyer

Kongresové foyer

17:00 - 17:30 Technologická inovácia v Smart Cabin, bezpečnejšia a príjemnejšia jazda

Ivan Kebísek

Ivan Kebísek
Technický riaditeľ, Vedúci technického centra na Slovensku, Yanfeng International Automotive Technology

Ivan Kebísek je riaditeľ inžinierstva spoločnosti Yanfeng International Automotive Technology so sídlom v Trenčíne. Je zodpovedný za technické centrum Yanfeng v Trenčíne a je vedúcim inžinieringu pre Customer Business Units značiek FCA v skupine Stellantis (Fiat, Alfa Romeo, Maserati) a pre Suzuki v Európe. Jeho zodpovednosť zahŕňa výskum, vývoj a inžinierstvo pre produkty Yanfeng, hlavne so zameraním na interiéry – prístrojové panely, kokpity, podlahové konzoly a dverové panely.

 

1. Prehľad Yanfeng – hlavné piliere produktov: Interiéry, sedadlá, pasívna bezpečnosť, kokpit, elektronika a exteriéry
2. Yanfeng Smart Cabin Vision: atmosféra v kabíne, prispôsobivosť a personalizácia, multimodulárne HMI, integrovaná inteligentná bezpečnosť a prepojené služby
3. Budúcnosť interiérov automobilov – spojenie medzi fyzickými a digitálnymi trendmi v kombinácii s bezpečnostnými vlastnosťami a pohodou.

17:30 - 18:00 Ktoré auto je vlastne zelené? Naozaj bojujeme proti tomu správnemu nepriateľovi klímy?

František Simančík

František Simančík
Ústav materiálov a mechaniky strojov, Slovenská akadémia vied

František Simančík je členom prezídia Slovenskej akadémie vied. Je vedúcim akademického inovačného centra pre ľahké kovy a kompozity (INOVAL) a koordinátorom Centra excelentnosti pre výskum a vývoj v oblasti štrukturálnych kompozitov pre strojárstvo a lekárske aplikácie. Jeho výskum sa zameriava na vývoj nových ľahkých konštrukčných materiálov vrátane kompozitov s kovovou matricou alebo kovových pien. Medzi hlavné výsledky výskumu patrí vývoj technológie kovovej peny s niekoľkými úspešnými aplikáciami v konštrukciách karosérií automobilov a aplikácie častí MMC, kde sa vyžaduje účinné hospodárenie s teplom. Koordinoval viac ako 30 výskumných projektov vrátane 13 medzinárodných projektov a úspešne dohliadal na 9 doktorandov.

Súčasné obavy súvisiace so zmenou klímy vedú k drastickým reguláciám množstva CO2, ktoré produkujú motory áut. Vo všeobecnosti sa za najlepšie riešenie považuje výmena súčasného spaľovacieho motora za elektromotor, ktorý predstavuje veľkú konkurenčnú hrozbu pre mnohých európskych výrobcov osobných automobilov. Je však dnes BEV skutočne tým najlepším riešením? Ako by mal vyzerať motor s minimálnym dopadom na životné prostredie? Je reálne očakávať radikálnu zmenu týkajúcu sa zmierňovania klimatických zmien? A naozaj musia byť spaľovacie motory prvými obeťami? Ak nie, čo robiť? V tejto prednáške sa pokúsime nájsť odpovede na tieto kontroverzné otázky trochu netradičným spôsobom.

18:00 - 18:10 Zhrnutie prvého konferenčného dňa a pozvánka na večerný program

19:30 Večerný raut a networking

Tálska bašta

Tálska bašta

8. jún (streda)

08:30 - 09:00 E-mobilita – zelené a inteligentné mestá

Lucky Yu

Lucky Yu
Manažér oddelenia plánovania a marketingu, Master Transportation Bus Manufacturing

Lucky Yu, manažér oddelenia plánovania a marketingu z Master Transportation Company. Bol zodpovedný za zahraničný marketing v Master Group. Medzi hlavné skúsenosti v rámci Master Group patrí prezentovanie ich celkového riešenia dopravy vláde štátu Shan v Mjanmarsku, uskutočnenie výskumu v Kambodži pre prevádzku našej miestnej flotily a usporiadanie niekoľkých výstav a demonštrácií elektronických autobusov v Malajzii a na Strednom východe, starostlivosť o vládny projekt na Taiwane.

 

 

Krátke predstavenie celkového riešenia Master e-transportation s najbezpečnejším a najpokrokovejším elektrickým autobusom. Ako plánujeme elektrifikovať dieselové autobusy pre prevádzkovateľov vozových parkov a tiež maximalizovať uhlíkové kredity.

09:00 - 9:25 We Will We Will Hack You!

Tomáš Zaťko

Tomáš Zaťko
Etický hacker, CEO, CITADELO

Tomáš hackol banku, v ktorej máte peniaze. Nebojte sa – na strane tých dobrých. S platnou zmluvou a s cieľom pomôcť. Svoj hackerský talent objavil ešte v detstve. Prvý program napísal ako osemročný. V dospelosti povýšil hobby na podnikanie. Má viac ako pätnásť rokov odbornej praxe v oblasti IT bezpečnosti. Pomáha spoločnostiam od veľkých finančných inštitúcií až po odvetvie priemyslu. Zabezpečenie vašej firmy je Tomášova vášeň. Je hacker bojujúci na vašej strane.

Kybernetická bezpečnosť z pohľadu hackera. Kazíme veci, obchádzame bezpečnosť, chodíme kam nemáme. Čo s tým idete urobiť?

09:25 - 09:50 Digitalizácia je zásadná inovácia podniku

Martin Morháč

Martin Morháč
zakladateľ, Združenie inteligentného priemyslu – Industry4UM

Absolvent Strojníckej fakulty STU v Bratislave. Celý svoj profesionálny život venuje digitalizácii a automatizácii v priemysle. Svoju kariéru začal na Strojníckej fakulte SVŠT, zaoberal sa automatizáciou predvýrobných fáz pre koncern ZTS. V roku 1991 spoluzakladal spoločnosť SOVA, dnes známej pod názvom SOVA Digital. Šesť rokov viedol komisiu pre výskum, vývoj a inovácie pri Zväze automobilového priemyslu SR. Bol členom Rady vlády pre vedu, techniku a inovácie. Je jedným z iniciátorov a lídrov Združenia inteligentného priemyslu – Industry4UM.

Prednáška identifikuje príležitosti a možnosti digitálnej transformácie priemyselného podniku. Pomenováva cesty, ktorými by sa mali podniky uberať v súčasnosti a nastaviť svoje smerovanie do
budúcnosti. Digitálna transformácia ako zásadná inovácia musí byť pevne a jasne riadená top manažmentom podniku.

09:50 - 10:15 Využitie strojového videnia a umelej inteligencie v logistike

Martin Jančo

Martin Jančo
riaditeľ, M2M Solutions

Založil a riadi slovenskú technologickú firmu M2M Solutions zameranú na podporu riadenia dodávateľského reťazca, logistiky a výrobných procesov. V súčasnosti sa venuje najmä vývoju nových produktov a inováciám v oblasti mobility a výroby. Zároveň spolupracuje na mnohých aktivitách, ktoré prispievajú k riešeniu výziev v oblasti výskumu a vývoja.

Za významný prínos pri budovaní ekosystému inteligentného priemyslu vrátane oblasti inteligentnej mobility a vesmírneho sektora získal v roku 2021 ocenenie v kategórii Osobnosť vedy a techniky.

Predstavte si, že prichádzajúce kamióny nemusia vytvárať zápchy pri príjazde, neblúdia po celom areáli a vo vašich priestoroch strávia len čas potrebný na manipuláciu s tovarom. Vychystávanie tovaru z regálov alebo výrobnej linky môže byť takmer bezchybné a rýchlejšie než doposiaľ. A vedeli ste, že inventúra sa môže robiť automaticky, hoci aj na dennej báze, v čase, kedy už nikto nepracuje? To všetko a ešte viac dokážu zabezpečiť riešenia založené na strojovom videní.

10:15 - 10:40 Malé a stredné spoločnosti – vydajte sa na cestu k digitalizácii, nízkym nákladom, bez rizika a podporte ciele CO2

Ján Cholvadt

Ján Cholvadt
generálny riaditeľ, Kongsberg Automotive Vráble

Industry profesionál – 20 rokov v automobilovom priemysle – prevádzka a general manažment spoločnosti /turnarounds, greenfields/. Šampión Lean SixSigma a BB, úspešné implementácie WCM. Podieľal sa na rozbiehaní a reštrukturalizácii viacerých Tier1/Tier2 v Českej a Slovenskej republike. Posledné 3 roky sa špecializuje na I4.0 a na digitalizáciu prevádzkových procesov flexibilnými riešeniami s cieľom dosiahnuť okamžitú efektívnosť a produktivitu, riadenú spotrebu energií a odpadu pri podpore neustáleho zlepšovania prevádzkovej flexibility a nákladov.

Prípadová štúdia pre segment malých a stredných podnikov s cieľom pochopiť postupný vývoj digitalizácie jeho prevádzok so zameraním na nízke náklady a nízke možnosti IT zdrojov, ktoré sú kľúčovými faktormi brzdiacimi širšie nasadenie v prevádzkach s obmedzenými zdrojmi. Správne pochopenie miest zhromažďovania údajov a súvisiacej analýzy údajov môže tiež znížiť CO2 stopu prevádzok alebo identifikovať projekty na budúce zameranie.

10:40 - 11:00 Prípadové štúdie – Priemysel 4.0

Milan Lokšík

Milan Lokšík
Architekt riešení, SOVA Digital

V roku 2015 ukončil univerzitu s titulom PhD. v odbore Mechatronika na Slovenskej technickej univerzite. V spoločnosti SOVA Digital pracuje v oblasti vývoja a výskumu Kyberfyzikálnych systémov zo zameraním na optimalizáciu procesov vo výrobe a logistike.

Prednášajúci predstavia viacero úspešných aplikácií z rôznych oblastí digitalizácie z priemyselných podnikov na Slovensku.

Radovan Benkovský

Radovan Benkovský
Architekt riešení, SOVA Digital

Absolvent STU v Bratislave, v odbore energetika. V spoločnosti SOVA Digital pracuje ako architekt riešení so zameraním na procesy v strojárskych spoločnostiach, hlavne v segmente zákazkovej výroby. Cieľom týchto riešení je postupné vytvorenie digitálneho riadenia podniku zodpovedajúce jeho potrebám a možnostiam.

Prednášajúci predstavia viacero úspešných aplikácií z rôznych oblastí digitalizácie z priemyselných podnikov na Slovensku.

11:00 - 11:30 Networking break

Kongresové foyer

Kongresové foyer

11:30 - 12:15 „Green Deal“ a „Fit for 55“: Aké environmentálne výzvy prinášajú pre automobilový priemysel na Slovensku

Michaela Hletková Ploszeková

Michaela Hletková Ploszeková
Predseda komisie environmentálnej legislatívy, Zväz automobilového priemyslu SR

Vo Volkswagen Slovakia, a.s. vedie oddelenie Životného prostredia. Viac ako 16 rokov sa venuje aplikácii tém ochrany životného prostredia pri výrobe automobilov – implementácii požiadaviek legislatívy a environmentálnych manažérskych systémov do výrobných procesov, návrhu a nasadeniu environmentálnej stratégie či prípravy konceptov a plánov na znižovanie vplyvov na životné prostredie pre environmentálne a energeticky náročné technológie. Ako predseda Komisie environmentálnej legislatívy Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky pripravuje stanoviská a návrhy pre pripomienkovanie environmentálnej legislatívy SR a EÚ. Od roku 2021 pôsobí aktívne ako člen Rady vlády pre Zelenú európsku dohodu SR za Asociáciu priemyselných zväzov a dopravy. Vyštudovala Ochranu životného prostredia/geochémiu na Prírodovedeckej fakulte Univerzite Komenského v Bratislave, neskôr profesionálny MBA program „Automotive Industry“ Technickej univerzity Viedeň a Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave.

„Green Deal“ je nová stratégia rastu a transformácie hospodárstva s cieľmi klimatickej neutrality EÚ do roku 2050. Súčasne s tým balík „Fit for 55“ s pripravovanými smernicami prináša aj pre Slovensko výzvy v oblasti ochrany životného prostredia, ochrany klímy, uhlíkovej neutrality i požiadavky na transformáciu hospodárstva na udržateľné. Prednáška zosumarizuje nosné témy pre automobilový priemysel do budúcnosti a ako tieto témy využiť pre transformáciu na udržateľnú výrobu, pričom na mnohé z nových požiadaviek sa dá pozerať ako na možnosť získania konkurenčnej výhody produkciou udržateľných výrobkov energeticky a materiálovo efektívnymi technológiami.

12:15 - 12:45 Obnoviteľná energia ako dôležitá súčasť adaptívnych stavieb a energetickej hospodárnosti budov

Pavel Schudich

Pavel Schudich
Projektový manažér, MDM Slovakia

Venujem sa obnoviteľnému stavebníctvu všeobecne. Mám rád jednoduché riešenia ktoré prinášajú túžený osoh, ale sú zároveň šetrné k prírode. Úspora financií je dnes pre každého dôležitá, preto sa držím dvoch zásad: Najlacnejšia energia je tá ktorú nemusíme vyrobiť, a nie som taký bohatý aby som si kupoval lacné a nie dobre fungujúce riešenia.

Zameriavame sa predovšetkým na zelené energeticky aktívne strechy a plochy v kombinácií s fotovoltaikou v zmysle: VODA A JEJ ODPAROVANIE AKO ENERGIA CHLADENIA. Vhodné zelené riešenia v kombinácií s obnoviteľnými zdrojmi prinášajú viacero efektov ako sú úspora energií na prevádzku budov (najmä v oblasti chladenia ale aj iných), zníženie produkcie uhlíka CO2, výroba vlastnej energie, podpora zelene a biodiverzity v priemyselných oblastiach, a využívanie „odpadu“ ako suroviny: ODPADU Z AUTOMOBILOVÉHO PRIEMYSLU

12:45 - 14:00 Obed

Reštaurácia hotela Partizán

Reštaurácia hotela Partizán

14:00 - 15:00 Workshop: Vytvorte si prostredie a podmienky priaznivé pre digitalizáciu

Martin Morháč

Martin Morháč
predseda predstavenstva, SOVA Digital

Absolvent Strojníckej fakulty STU v Bratislave. Celý svoj profesionálny život venuje digitalizácii a automatizácii v priemysle. Svoju kariéru začal na Strojníckej fakulte SVŠT, zaoberal sa automatizáciou predvýrobných fáz pre koncern ZTS. V roku 1991 spoluzakladal spoločnosť SOVA, dnes známej pod názvom SOVA Digital. Šesť rokov viedol komisiu pre vedu a výskum pri Zväze automobilového priemyslu SR. Bol členom Rady vlády pre vedu, techniku a inovácie. Je jedným z iniciátorov a lídrov Združenia inteligentného priemyslu – Industry4UM.

Workshop je určený pre podnikových manažérov. Zameriava sa na ich rolu pri vytváraní podmienok pre úspešné naštartovanie a implementáciu digitalizácie v priemyselnom podniku.

Digitálna transformácia si vyžaduje:
– jasné vedenie – leadership zo strany top manažmentu
– rozvinutú inovačnú kultúru medzi pracovníkmi podniku
– dobre nastavené a fungujúce procesy digitálnej transformácie
Účastníci získajú základný praktický návod, ako to dosiahnuť.

Vladimír Švač

Vladimír Švač
inovačný špecialista, SOVA Digital

Absolvent Strojníckej fakulty TU v Košiciach, autor odborných a popularizačných článkov. Aktuálne pôsobí ako špecialista pre inovačný manažment v spoločnosti SOVA Digital. Špecializuje sa na rozvoj inovačných zručností, inžinierskej kreativity a budovanie inovačnej kultúry v priemyselných podnikoch.

Workshop je určený pre podnikových manažérov. Zameriava sa na ich rolu pri vytváraní podmienok pre úspešné naštartovanie a implementáciu digitalizácie v priemyselnom podniku.

Digitálna transformácia si vyžaduje:
– jasné vedenie – leadership zo strany top manažmentu
– rozvinutú inovačnú kultúru medzi pracovníkmi podniku
– dobre nastavené a fungujúce procesy digitálnej transformácie
Účastníci získajú základný praktický návod, ako to dosiahnuť.

10:00 - 11:00 a 14:00 - 15:00 Workshop: Vnútorná pohoda v náročnom zamestnaní (je možné vybrať si z dvoch termínov)

Rudolf Ivan

Rudolf Ivan
zakladateľ Roriginal

Pracoval v rôznych oblastiach hlavne ako manažér a líder – R&D, IE, Predaj, Kvalita. Pracovné skúsenosti v rámci EU. Počas posledných 10 rokov vybudoval (spolu s teamom) jedno z najväčších a najviac kompetentných R&D oddelení na Slovensku, vytvorením viac ako 200 pracovných miest, niekoľko 1000 m2 budov naplnených top technológiami, finálne so zodpovednosťou za „vlastných“ zákazníkov a základný vývoj (systémový vývoj, mechanika a SW). Fascinovaný ľuďmi, ako ľudská bytosť „pracuje“, ako fungujú vzťahy. Študoval zážitkovú pedagogiku, NLP neurolingvistické programovanie, tvorbu osobnostného profilu, aby mohol pri svojej práci pokryť všetky úrovne klientovho alebo teamového rozvoja. Založil spoločnosť Roriginal. Vytvoril vlastnú komplexnú metodiku „work-life“ balance, ktorá začína vnútorným šťastím, zdravím a silou, zobudením odolnosti voči externým faktorom, ktoré by mohli spustiť silné emócie, strach, stres alebo obmedzujúce presvedčenia. Začiatkom 2022 odchádza z korporátneho života a plne sa venuje už len rozvojom ľudí a teamov, ktoré chcú! Pomáha rozvíjať klientove silné stránky na maximum, aby dosahoval všetko čo chce vo svojom živote. S jedným cieľom tejto misie: MASTER YOUR LIFE NOW!

Byť šťastný, zdravý a silný (fyzicky a psychicky) je fitko, kľúčom je disciplína. Pre úspešnú osobnú zmenu (alebo akúkoľvek zmenu) je potrebné naplniť štyri veci: uvedomenie, motivácia, viem ako nato, mám nato zdroje (vytvorím /nájdem si ich). Som si vedomý samého seba (sebavedomý), viem čo mám v DNA a čo sú moje naučené vzorce správania – ako ich meniť. V progrese mi môžu brániť ešte obmedzujúce presvedčenia, strach a silné emócie – ako s nimi pracovať.

Workshop sa uskutoční na kongresovej terase, v prípade zlého počasia bude presunutý do miestnosti Junior Tále. Je možné vybrať si z dvoch termínov (streda, 10:00 a 14:00) ide o dva rovnaké na seba nenadväzujúce workshopy.