Konferencia je rozdelená do dvoch dní. Prvý deň pre Vás pripravujeme konferenčný program a večerný networkingový program. Druhý deň pokračuje konferenčný program v dvoch oddelených sálach.

Čo vás čaká:

  • Skúsenosti odborníkov z praxe
  • Inšpirácie od expertov v odvetví
  • Nové kontakty a networking
  • Večerný raut

 

 

Ako bude konferencia prebiehať

Po otvorení konferencie v utorok doobeda začneme prvými prednáškami. Okolo dvanástej je pre Vás pripravený obed v reštaurácii hotela Partizán, po ktorom budeme pokračovať ďalšími blokmi prednášok. Vieme, že sústredenie sa vyčerpáva, preto sme pre Vás pripravili pravidelné osvieženie. Po skončení prednášok budete mať čas trochu si oddýchnuť. Večer strávite v príjemnom prostredí Tálskej bašty, kde budete mať príležitosť neformálne nadväzovať kontakty. Druhý deň ráno Vás bude po raňajkách čakať ďalší zaujímavý program – prednášky a panelové diskusie. Obed budete mať opäť pripravený v reštaurácii hotela Partizán.

* zmena programu vyhradená

 

23. apríl (utorok)

od 8:30 Registrácia

Registrácia

Registrácia

Registrácia bude spustená od 8:30 h. v prvý deň podujatia v lobby hotela Partizán a bude prebiehať do obeda. Po obede sa registrácia účastníkov presunie do infostánku vo foyer konferenčných sál na prvom poschodí.

09:30 - 09:40 Otvorenie konferencie

Alexander Matušek

Alexander Matušek
prezident, Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky

Vedie vo Volkswagen Slovakia, a.s. oddelenie Vonkajšie vzťahy/ životné prostredie/sociálne služby. V minulosti vo Volkswagen Slovakia zodpovedal za riadenie celej logistiky a pôsobil tiež vo viacerých riadiacich funkciách v rámci koncernu Volkswagen v Portugalsku a USA. Od roku 2018 zastáva počas druhého volebného obdobia funkciu prezidenta Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky. V roku 2018 bol zvolený za viceprezidenta Asociácie priemyselných zväzov a dopravy.

Ivan Hodáč

Ivan Hodáč
Moderátor, zakladateľ Aspen Institute Central Europe, bývalý generálny sekretár ACEA

Ivan Hodač is a Founder and President of the Aspen Institute Prague. He was Secretary-General of the European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) from 2001 until October 2013. He is the Chairman of the Board at cabinet DN. The Financial Times listed him among the most influential personalities in Brussels politics. Before joining ACEA, he was Senior Vice-President and Head of the Time Warner Corporate office for Europe. Previously he was Secretary-General of the trade organization IFMA/IMACE, Senior Economist at Didier & Associates, and Assistant Professor at the College of Europe, Bruges. He was born in Prague, where he studied mechanical engineering. He completed his education in economics and political science at the University of Copenhagen and the College of Europe in Bruges (European studies).

09:40 - 10:30 Transformácia priemyslu z pohľadu Európskej únie a Slovenska – panelová diskusia

Ivan Štefanec

Ivan Štefanec
poslanec Európskeho parlamentu

Ivan Štefanec je od roku 2014 poslancom Európskeho parlamentu, kde je stále aktívnym členom Výboru pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa (IMCO). Je stálym členom Delegácie pre vzťahy s Japonskom a tiež náhradníkom vo Výbore pre priemysel, výskum a energetiku (ITRE) a v Delegácii EÚ – Ukrajina. Ako predseda združenia SME Europe sa zameriava na malé a stredné podniky, zamestnanosť, podnikanie a (digitálny) jednotný trh. Pred vstupom do politiky pôsobil v spoločnosti Coca-Cola Beverages Slovakia, najskôr ako finančný riaditeľ a potom ako výkonný riaditeľ. Neskôr sa stal riaditeľom európskej integrácie pre Coca-Cola HBC vo Viedni. Ako prvý Slovák získal ocenenie Dale Carnegie Leadership Award, ktoré je považované za najvýznamnejšie ocenenie v oblasti manažmentu.

V diskusii sa pozrieme na aktuálny stav transformácie priemyslu z európskeho a slovenského pohľadu, najmä vo vzťahu k ekonomickej a (geo)politickej situácii – kde sa nachádzame, akým výzvam budeme čeliť, aký je výhľad na nasledujúce roky?

Ivan Mikloš

Ivan Mikloš
ekonomický expert, bývalý minister financií Slovenskej republiky

Ivan Mikloš bol podpredsedom vlády a ministrom financií Slovenskej republiky v rokoch 2002-2006 a 2010-2012. V prvej vláde Mikuláša Dzurindu, počas rokov 1998-2002, zastával post podpredsedu vlády pre ekonomiku. V roku 1991 sa stal ministrom privatizácie (1991-1992). Následne v roku 1992 spoluzaložil a do roku 1998 viedol ekonomický think-tank MESA10. V období rokov 2006-2010 a 2012-2016 bol poslancom Národnej rady Slovenskej republiky. V roku 2014 bol opätovne zvolený do funkcie prezidenta think-tanku MESA10 a stal sa členom zboru medzinárodných poradcov Národnej reformnej rady Ukrajiny a platformy VoxUkraine. Počas rokov 2015-2016 zastával pozíciu hlavného poradcu ukrajinskej ministerky financií a bol zároveň poradcom ukrajinského ministra hospodárstva. Od apríla 2016 do augusta 2019 pôsobil vo funkcii hlavného ekonomického poradcu ukrajinského premiéra. Po zmene vlády bol od novembra 2019 do marca 2020 vo funkcii ekonomického poradcu novozvoleného ukrajinského premiéra. V rokoch 2016-2020 viedol strategickú skupinu na podporu reforiem na Ukrajine (SAGSUR). Je tiež spoluzakladateľom ukrajinského ekonomického think-tanku Centre for Economic Strategy. V rokoch 2021-2022 pôsobil aj ako poradca moldavskej premiérky. V marci 2022 sa stal poradcom prezidentky Slovenskej republiky v oblasti ekonomickej politiky.

Ivan Mikloš bol jednou z vedúcich osobností ekonomickej transformácie na Slovensku. Počas jeho pôsobenia vo vládach Mikuláša Dzurindu v rokoch 1998-2002 a 2002-2006 Slovensko zaznamenalo viacero medzinárodných úspechov, medzi ktoré sa radí najmä vstup do OECD (2000), NATO (2004) a Európskej únie (2004). Bol hlavným architektom reforiem, vďaka ktorým bolo Slovensko v roku 2004 Svetovou bankou označené za najreformnejšiu krajinu na svete. Podľa ankety časopisu Euromoney bol v roku 2004 ocenený ako „Najlepší minister financií“. Je držiteľom mnohých domácich aj medzinárodných ocenení a autorom množstva odborných publikácií, článkov a blogov.

V diskusii sa pozrieme na aktuálny stav transformácie priemyslu z európskeho a slovenského pohľadu, najmä vo vzťahu k ekonomickej a (geo)politickej situácii – kde sa nachádzame, akým výzvam budeme čeliť, aký je výhľad na nasledujúce roky?

10:30 - 11:00 Volkswagen Slovakia – Výzvy a príležitosti v automobilovom priemysle: Monitoring globálnej situácie a náš prístup...

Wolfram Kirchert

Wolfram Kirchert
predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť, Volkswagen Slovakia

Wolfram Kirchert je vyštudovaný diplomovaný inžinier a diplomovaný inžinier ekonómie, 25 rokov pôsobil v značke Porsche. Disponuje rozsiahlymi odbornými skúsenosťami v oblasti produkcie a projektového manažmentu, pričom pracoval v rôznych riadiacich funkciách, okrem iného od roku 2002 ako vedúci riadenia externej zákazkovej výroby, od roku 2003 ako projektový vedúci výroby produktovej rady Boxster/Cayman a od roku 2012 ako vedúci plánovania projektov vozidiel a štruktúry závodu. Od roku 2018 zodpovedal ako vedúci plánovania výroby za produktové a procesné plánovanie naprieč všetkými závodmi a produktovými radmi značky Porsche. V septembri 2023 nastúpil ako predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť do spoločnosti Volkswagen Slovakia.

Prednáška ponúka pohľad na súčasné a budúce podmienky a výzvy v automobilovom priemysle, od geopolitických konfliktov a nedostatku zdrojov až po technologické zmeny a konkurenciu. Prináša pohľad na prístup spoločnosti Volkswagen Slovakia k presadeniu sa v tomto rýchlo sa meniacom prostredí.

11:00 - 11:30 Networking break

Kongresové foyer

Kongresové foyer

11:30 - 12:30 Transformácia automobilového priemyslu na Slovensku: perspektívy a výzvy – panelová diskusia

Wolfram Kirchert

Wolfram Kirchert
predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť, Volkswagen Slovakia

Wolfram Kirchert je vyštudovaný diplomovaný inžinier a diplomovaný inžinier ekonómie, 25 rokov pôsobil v značke Porsche. Disponuje rozsiahlymi odbornými skúsenosťami v oblasti produkcie a projektového manažmentu, pričom pracoval v rôznych riadiacich funkciách, okrem iného od roku 2002 ako vedúci riadenia externej zákazkovej výroby, od roku 2003 ako projektový vedúci výroby produktovej rady Boxster/Cayman a od roku 2012 ako vedúci plánovania projektov vozidiel a štruktúry závodu. Od roku 2018 zodpovedal ako vedúci plánovania výroby za produktové a procesné plánovanie naprieč všetkými závodmi a produktovými radmi značky Porsche. V septembri 2023 nastúpil ako predseda predstavenstva a člen predstavenstva pre technickú oblasť do spoločnosti Volkswagen Slovakia.

Roman Kraľovanský

Roman Kraľovanský
Vedúci skupiny Výroba, Kia Slovakia

Roman Kraľovanský začal svoju kariéru v Kia Slovakia na jar v roku 2005, keď začal pracovať na sekcii údržby na lisovni, neskôr pôsobil ako vedúci údržby pre sekcie lisovňa, zvarovňa a motoráreň až do roku 2009. Od roku 2010 bol menovaný za vedúceho oddelenia karosáreň, kde zodpovedal za výrobu karosérií vozidiel. Neskôr viedol počas piatich rokov finálnu montáž automobilov. V októbri 2017 bol menovaný do pozície vedúceho výrobnej subdivízie, pričom zodpovedal za kompletnú výrobu vozidiel od lisovania, cez ich zváranie, lakovanie vrátane montáže, k čomu v apríli 2022 pribudla aj výroba motorov. Od 1. septembra 2022 bol vymenovaný do funkcie vedúceho skupiny výroba vrátane oddelenia údržba.

Alexander Matušek

Alexander Matušek
prezident, Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky

Vedie vo Volkswagen Slovakia, a.s. oddelenie Vonkajšie vzťahy/ životné prostredie/sociálne služby. V minulosti vo Volkswagen Slovakia zodpovedal za riadenie celej logistiky a pôsobil tiež vo viacerých riadiacich funkciách v rámci koncernu Volkswagen v Portugalsku a USA. Od roku 2018 zastáva počas druhého volebného obdobia funkciu prezidenta Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky. V roku 2018 bol zvolený za viceprezidenta Asociácie priemyselných zväzov a dopravy.

Veronika Fečová

Veronika Fečová
Head of Supply Chain Coordination, Volvo Car Slovakia

Veronika vyrastala v Prešove a po 6 rokoch v Prahe sa presťahovala späť domov. Študovala na Technickej univerzite v Košiciach, Fakulte výrobných technológií v Prešove. Po štúdiu pôsobila na univerzite 5 rokov. Veronika počas posledných 9 rokov pracovala na oddeleniach kvality a nákupu na rôznych pozíciách, najmä v rámci dodávateľského manažmentu. Veronika pracuje v spoločnosti Volvo Cars od roku 2017.

Guillermo Mancholas

Guillermo Mancholas
výkonný riaditeľ, JLR Slovakia

12:30 - 14:00 Obed

Reštaurácia hotela Partizán

Reštaurácia hotela Partizán

14:00 - 14:30 Orientácia v prostredí stimulov v automobilovom priemysle a kľúčové rozhodujúce faktory pre investície v strednej...

Lenka Bartoňová

Lenka Bartoňová
Director Global Location Services & Incentives, EMEIA Tax Center, EY

Lenka je riaditeľkou viedenskej kancelárie EY a do EY nastúpila v roku 2021. Pôsobila ako vedúca štátnej pomoci v inej spoločnosti z Big Four, je bývalou riaditeľkou odboru strategických investícií na Ministerstve hospodárstva SR a bývalou vedúcou oddelenia riadenia investičných projektov v SARIO. Lenka počas svojej kariéry získala praktické skúsenosti z práce v Európskej komisii a OECD. Má viac ako 20-ročné skúsenosti v oblasti práva štátnej pomoci, priamych zahraničných investícií, štruktúrovania cezhraničných investícií, pomoci na výskum, vývoj a inovácie a riadenia štátnej pomoci s viac ako 30 úspešnými projektmi z oblasti regionálnej investičnej pomoci. Lenka má hlboké znalosti o notifikačných postupoch Európskej komisie, ktoré zabezpečujú notifikáciu štátnej pomoci na projekty.
Je oficiálnou poradkyňou pre štátnu pomoc viacerých verejných inštitúcií a profesijných zväzov v Slovenskej republike a stálou rečníčkou na Fóre priamych zahraničných politík a na Joint Vienna Institute.

– Kľúčové hnacie sily pre investície v strednej a východnej Európe

– Prehľad kľúčových stimulačných príležitostí pre investície do automobilového priemyslu v strednej a východnej Európe

– Dočasný krízový a prechodný rámec (TCTF)

14:30 - 15:00 Elektrizujúci výskum a vývoj na Slovensku – od vzniku oddelenia až po vznik pohonnej jednotky

Ján Klimko

Ján Klimko
vedúci výskumu a vývoja, Schaeffler Kysuce

Ján Klimko je vedúcim oddelenia výskumu a vývoja spoločnosti Schaeffler Kysuce, kde pracuje už viac ako 15 rokov. Počas svojej manažérskej kariéry stál za najdôležitejšími strategickými projektmi v oblasti R&D na Kysuciach: riadenie kompletnej lokálnej vývojovej kompetencie pre špecializované ložiská kolies, spustenie nových mechatronických produktov, napríklad aktívnych stabilizátorov pohonu, ako aj iných projektov v oblasti elektromobility.

Je absolventom Strojníckej fakulty Žilinskej univerzity v odbore aplikovaná mechanika. Aktívne propaguje štúdium technických odborov a podporuje prepojenie teórie a praxe aj v programe Young R&D Engineer, ktorý v Schaeffler Kysuce úspešne rozbehli.

Formovanie jedného z najvýznamnejších slovenských centier výskumu a vývoja pre oblasť návrhu komponentov a mechatronických systémov, prototypov a ich testovania spoločne s industrializáciou produktov.

15:00 - 15:10 Cena ZAP SR za digitalizáciu automotive spoločnosti – vyhlásenie víťaza

Alexander Matušek

Alexander Matušek
prezident, Zväz automobilového priemyslu Slovenskej republiky

Vedie vo Volkswagen Slovakia, a.s. oddelenie Vonkajšie vzťahy/ životné prostredie/sociálne služby. V minulosti vo Volkswagen Slovakia zodpovedal za riadenie celej logistiky a pôsobil tiež vo viacerých riadiacich funkciách v rámci koncernu Volkswagen v Portugalsku a USA. Od roku 2018 zastáva počas druhého volebného obdobia funkciu prezidenta Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky. V roku 2018 bol zvolený za viceprezidenta Asociácie priemyselných zväzov a dopravy.

Ivan Hodáč

Ivan Hodáč
Moderátor, zakladateľ Aspen Institute Central Europe, bývalý generálny sekretár ACEA

Ivan Hodač is a Founder and President of the Aspen Institute Prague. He was Secretary-General of the European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) from 2001 until October 2013. He is the Chairman of the Board at cabinet DN. The Financial Times listed him among the most influential personalities in Brussels politics. Before joining ACEA, he was Senior Vice-President and Head of the Time Warner Corporate office for Europe. Previously he was Secretary-General of the trade organization IFMA/IMACE, Senior Economist at Didier & Associates, and Assistant Professor at the College of Europe, Bruges. He was born in Prague, where he studied mechanical engineering. He completed his education in economics and political science at the University of Copenhagen and the College of Europe in Bruges (European studies).

15:10 - 15:40 Prednáška: Víťaz ceny ZAP SR za digitalizáciu v automotive spoločnosti

15:40 - 16:20 Networking break

Kongresové foyer

Kongresové foyer

16:20 - 16:50 Obehové hospodárstvo a pripravovaná legislatíva EÚ s environmentálnymi požiadavkami – ako ich využiť na zlepšenie...

Michaela Hletková Ploszeková

Michaela Hletková Ploszeková
Predseda komisie environmentálnej legislatívy, Zväz automobilového priemyslu SR

Vo Volkswagen Slovakia, a.s. vedie oddelenie Životného prostredia. Viac ako 16 rokov sa venuje aplikácii tém ochrany životného prostredia pri výrobe automobilov – implementácii požiadaviek legislatívy a environmentálnych manažérskych systémov do výrobných procesov, návrhu a nasadeniu environmentálnej stratégie či prípravy konceptov a plánov na znižovanie vplyvov na životné prostredie pre environmentálne a energeticky náročné technológie. Ako predseda Komisie environmentálnej legislatívy Zväzu automobilového priemyslu Slovenskej republiky pripravuje stanoviská a návrhy pre pripomienkovanie environmentálnej legislatívy SR a EÚ. Od roku 2021 pôsobí aktívne ako člen Rady vlády pre Zelenú európsku dohodu SR za Asociáciu priemyselných zväzov a dopravy. Vyštudovala Ochranu životného prostredia/geochémiu na Prírodovedeckej fakulte Univerzite Komenského v Bratislave, neskôr profesionálny MBA program „Automotive Industry“ Technickej univerzity Viedeň a Slovenskej Technickej Univerzity v Bratislave.

„Green Deal“ je stratégia pre hospodársky rast a zelenú transformáciu s cieľmi EÚ v oblasti klimatickej neutrality do roku 2050. Nový Akčný plán obehového hospodárstva je jedným z jej hlavných stavebných kameňov. Vydláždi cestu čistejšej a konkurencieschopnejšej Európe?
Mal by zohrávať zásadnú úlohu pri ochrane prírodných zdrojov a dnes produkovaný odpad využívať do budúcnosti ako materiál. Ako chápať aj ďalšiu pripravovanú legislatívu energetickej efektívnosti, energetickej hospodárnosti budov, využívania obnoviteľných zdrojov, regulácie batérií spolu s obehovou ekonomikou v nadväznosti na taxonómiu EÚ a ESG? Ich implementácia vo vhodnej kombinácii môže poskytnúť vášmu biznisu nielen súlad, ale aj konkurenčnú výhodu. Prednáška nadväzuje na zhrnutie z Newmatec 2022 a 2023 – podpora budúcich tém pre automobilový priemysel, možnosti zelenej transformácie na udržateľnú výrobu a získanie konkurenčnej výhody automobilového priemyslu na Slovensku.

16:50 - 17:30 Čo sa udialo v čínskom automobilovom priemysle v prvom štvrťroku 2024

Peter Zhou

Peter Zhou
zakladateľ TCC KOLs, výkonný podpredseda CEIBS Alumni Auto Association (CAAA)

Dr. Zhou sa môže pochváliť 23-ročnými skúsenosťami v oblasti digitálnej servitizácie a medziodvetvových inovácií v rámci automobilového priemyslu. Založil Telematics@China Community (TCC) a Tencent Mobility Academy. Vytvoril pokročilú digitálnu inováciu založenú na dôvere medzi organizáciami vytvorením komunity praxe, ktorá zdieľala digitálne znalosti a budovala ekosystémy digitálnych platforiem. Ako zakladajúci poradca projektov facilitoval strategický spoločný podnik medzi SAIC Motor a Alibaba Group, čo viedlo k založeniu „unicorn“ spoločnosti Banma len za tri roky a k významnému úspechu pre prvú generáciu softvérovo definovaného vozidla (SDV) v Číne. Dr. Zhou zastával niekoľko prestížnych pozícií, vrátane viceprezidenta v Alibaba AutoNavi, senior viceprezidenta v Banma, dekana Tencent Mobility Academy a vedúceho výskumníka v Tencent Research Institute. Dr. Zhou zastával niekoľko prestížnych pozícií, vrátane viceprezidenta v Alibaba AutoNavi, senior viceprezidenta v Banma, dekana Tencent Mobility Academy a senior výskumného pracovníka v Tencent Research Institute.
Ako programový spoluriaditeľ spolupracoval s China Europe International Business School (CEIBS) na spustení spoločného programu CEIBS-Tencent pre automobilový priemysel. Po úspešnom absolvovaní dvoch sedení sa plánuje tretie. Dr. Zhou okrem ponuky školiacich programov pre automobilových manažérov poskytuje konzultačné služby Telematcs a SDV výrobcom OEM, ako sú General Motors, Volkswagen, Toyota, Nissan, SAIC Motor, Hyundai Kia, SAIC Group a Great Wall Motor.
Dr. Zhou, absolvent Katedry aplikovanej chémie na Shanghai Jiao Tong University so znalosťou japončiny z Keio University, je tiež držiteľom MBA a certifikácie Chief Marketing Officer (CMO) od CEIBS. Doktorát z Business Administration (DBA) získal na EMLYON Business School vo Francúzsku. Jeho výskum sa venuje riešeniu organizačných dysfunkcií v digitálnej transformácii automobilového priemyslu a skúmaniu, ako môžu komunity praxe (CoP) podporovať organizačné zmeny potrebné pre SDV.

  • Aké dynamiky definujú čínsky automobilový priemysel v roku 2024 z hľadiska trendov na strane ponuky a posunov na strane dopytu?
  • Aké základné faktory ovplyvňujú tieto zmeny? Vládne stimuly alebo iné prvky? Môže rámec CAP + Mark3 vysvetliť, čo sa udialo v Číne?
  • Ako riešiť meniace sa výzvy? Čo sme sa naučili z prípadov BYD a ChangAn Motor/Huawei/CATL?

17:30 - 17:40 Zhrnutie prvého konferenčného dňa a pozvánka na večerný program

Ivan Hodáč

Ivan Hodáč
Moderátor, zakladateľ Aspen Institute Central Europe, bývalý generálny sekretár ACEA

Ivan Hodač is a Founder and President of the Aspen Institute Prague. He was Secretary-General of the European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) from 2001 until October 2013. He is the Chairman of the Board at cabinet DN. The Financial Times listed him among the most influential personalities in Brussels politics. Before joining ACEA, he was Senior Vice-President and Head of the Time Warner Corporate office for Europe. Previously he was Secretary-General of the trade organization IFMA/IMACE, Senior Economist at Didier & Associates, and Assistant Professor at the College of Europe, Bruges. He was born in Prague, where he studied mechanical engineering. He completed his education in economics and political science at the University of Copenhagen and the College of Europe in Bruges (European studies).

24. apríl (streda)

08:20 - 08:50 Dobrý, zlý a škaredý (etika automatizovaných vozidiel)

Zoltán Gyurász

Zoltán Gyurász
odborný asistent, Právnická fakulta, Univerzita Komenského v Bratislave

Zoltán Gyurász je absolventom Právnickej fakulty Univerzity Komenského v Bratislave. Od roku 2022 pôsobí ako odborný asistent na Ústave práva informačných technológií a práva duševného vlastníctva. Je international fellow na Information Society Law Center na Università degli Studi di Milano a je súčasťou mapy expertov pre etiku a reguláciu umelej inteligencie pri stálej komisii pre etiku a reguláciu umelej inteligencie (CERAI). Od roku 2023 pôsobí ako Of Counsel pre NextGen Legal.

Ročne približne 1.3 miliónov životov vyhasne na cestách a až 94% nehôd je spôsobený ľudskou chybou. Prieskumy ukazujú, že až traja zo štyroch spotrebiteľov sú skeptickí voči automatizovaným vozidlám. Každá nehoda zahŕňajúca automatizované vozidlo vyvoláva strach a pochybnosti v spotrebiteľoch a takáto negatívna reakcia verejnosti bude ešte zosilnená sprievodným morálnym rozhorčením, čo bude mať dominový efekt na dôveru spotrebiteľov a výrazne zníži dôveru ľudí v túto novú technológiu.

08:50 - 9:40 Návrat k rozvratu: Súťaženie vo svete mobility novej éry

Michael G. Jacobides

Michael G. Jacobides
Sir Donald Gordon Profesor stratégie, podnikania a inovácií, London Business School a vedúci poradca, Evolution Ltd

Michael G Jacobides, profesor podnikania a inovácií Sir Donald Gordon a profesor stratégie na London Business School, je zaradený do rebríčka Thinkers50, 50 najlepších manažérov na svete. Akademický poradca Hendersonovho inštitútu BCG a hlavný poradca spoločnosti Evolution Ltd radí začínajúcim firmám, ako aj firmám Fortune500. Jeho výskum v oblasti transformácie priemyslu, hodnotovej migrácie a podnikateľských ekosystémov získal ocenenia od Sloan Foundation, StrategieForum a CMR. Je spoluautorom Bielej knihy WEF o digitálnych platformách a ekosystémoch a členom WEF AI Governance Alliance, bol členom Rady pre globálnu agendu a prezentoval v Davose. Pracoval na politike ako Visiting Scholar v New York Fed, člen skupín na vysokej úrovni pre EÚ a Industry Parliament Trust vo Veľkej Británii a pôsobí ako hlavný poradca pre digitálnu ekonomiku (pro bono) v Helénskej komisii pre hospodársku súťaž. Je častým hlavným rečníkom na podujatiach od TEDx po Global Drucker Forum, pracuje na myšlienkovom vodcovstve s konzultantmi ako McKinsey, IDEO, Accenture, PwC, Deloitte, Keystone a ECSi a na stratégii s korporáciami ako SAP, MAF, Haier, Huawei. , Spotify, Philips, Globe Telecom, MasMovil, Vodafone, Nokia, Enel, Santander, Helvetia, Zurich, CS, BaltCap, Airbus, DeBeers, Lavazza, Burberry, Mowi, MerckSerono, SpringStudio a NHS. Navštívil Harvard, NYU, Cambridge, Imperial, Bocconi a Wharton, kde po štúdiách v Aténach, Cambridge a Stanforde získal doktorát. Jeho práce sa objavujú v popredných akademických časopisoch vrátane ICC, kde je spoluredaktorom, ako aj v HBR a FT. Je strategickým poradcom (pro bono) ELLET, kľúčovej gréckej mimovládnej organizácie pre ochranu životného prostredia a kultúry.

Čítajúc priemyselné a populárne médiá by človek mohol očakávať, že svet bude výrazne odlišný v dôsledku vzniku CASE (Pripojené vozidlá, Autonómne riadenie, Zdieľané vlastníctvo a Elektrické vozidlá). Neustále sa hovorí o rozvrate – a to bol aj prípad z konca 90. rokov, keď sa očakávalo, že veľkí dodávatelia zničia dominanciu OEMs. Ak však pozorne preskúmame sektor, strategický obraz, ktorý sa objavuje, je veľmi odlišný. S významnou výnimkou Tesly, pomerne vertikálne integrovaného výrobcu automobilov, ktorý je aktívny aj v iných častiach energetického hodnotového reťazca, a BYD, ktorý sa rozrástol z batérií na autá sa zdá, že existujúci hráči stále vyrábajú relatívne nemodulárne produkty. Čo sa však mení je spôsob, akým to robia a ako sa firmy v súčasnosti nespoliehajú len na vlastné schopnosti, ale využívajú ekosystémy komplementárnych firiem. Profesor Jacobides sa vo svojej prednáške vychádza z práce o strategickej dynamike odvetvia mobility a automobilového sektora a o vzoroch inovácií a úspechov vo všeobecnosti, aby zvážil, ako môžu firmy uspieť v tomto meniacom sa konkurenčnom kontexte, s dôrazom na to, čo je dôležité a nechávajúc (potenciálne klamlivý) hype bokom.

09:40 - 10:10 Najnovšia emisná legislatíva osobných automobilov EU7

Martin Hrdlička

Martin Hrdlička
Vedúci vývoja podvozku a agregátu, ŠKODA Auto

Vedúci podvozku a vývoja hnacieho ústrojenstva v spoločnosti ŠKODA AUTO absolvoval Fakultu strojárstva ČVUT v roku 1992. V roku 2002 získal titul MBA z Pfeifferskej univerzity v Severnej Karolíne a v roku 2006 získal doktorát z Ostravy Technická univerzita

Pracovné skúsenosti:
1992 Mercedes Benz AG, Stuttgart – Výskum / Vývoj úžitkových vozidiel, nákladných automobilov

1993 – 1995 Škoda automobilová a.s.
Design Engineer – špecialista na systémy kontroly trakcie

1995 – 1996 VW AG, Wolfsburg
Špecialista na vývoj podvozkov

Od roku 1996 ŠKODA AUTO a.s., Technický vývoj, oddelenie Vývoj podvozku a agregátu. Od roku 2007 vedúci oddelenia Vývoju podvozku a agregátu.

• Člen Vedeckej rady fakulty strojníckej ČVUT v Prahe
• Čestný člen Komisie štátnych záverečných skúšok (SZZ) ČVUT v Prahe
• Člen Vedeckej rady Výskumného centra Nové technológie ZČU v Plzni
• Člen Odborovej rady Doktorandského študijného odboru Stavba výrobných strojov a zariadení na FS VŠB-TU Ostrava
• Člen Rady bakalárskeho študijného programu Priemyselný manažment Škoda Auto Vysoká škola
• Člen Rady magisterského študijného programu Priemyselný manažment Škoda Auto Vysoká škola
• Člen Akademickej rady Škoda Auto Vysoká škola
• Člen Českej automobilovej spoločnosti
• Člen Hodnotiacej komisie Národný akreditačný úrad pre vysoké školstvo
• Člen Komisie pre problematiku klímy Ministerstva pre vedu, výskum a inovácie
• Člen Rady pre výskum, vývoj a inovácie Ministerstva pre vedu, výskum a inovácie
• Člen Vedeckej rady projektu zdieľaných činností Národné centrum pre informačnú podporu výskumu, vývoja a inovácií

Prednáška objasní komplexnosť vplyvu európskej emisnej legislatívy na osobné automobily. Okrem toho popisuje očakávaný rozsah testov a požiadaviek, ktoré budú musieť byť splnené pre homologizáciu vozidla a rozdiely medzi emisnými normami EU6 a nadchádzajúcimi normami EU7.

10:10 - 10:50 Capability-Architecture-Performance prístup v automobilovom priemysle: prípad elektromobilov a autonómnych vozidi...

Takahiro Fujimoto

Takahiro Fujimoto
expert na automotive a manažment, profesor, Waseda University, emeritný profesor, Tokyo University

Konzistentná analýza priemyslu vyžaduje systematický rámec. Prístup Capability-Architecture-Performance (CAP) k priemyselnej evolúcii sa aplikuje na analýzu designových komparatívnych výhod hardvéru a softvéru v priemysle elektrických a samo-riadiacich vozidiel (EV-SDV) v Číne a vo zvyšku sveta.

10:50 - 11:20 Networking break

Kongresové foyer

Kongresové foyer

11:20 - 11:50 Machines for humans

Martin Jančo

Martin Jančo
riaditeľ, M2M Solutions

Založil a riadi slovenskú technologickú firmu M2M Solutions zameranú na podporu riadenia dodávateľského reťazca, logistiky a výrobných procesov. V súčasnosti sa venuje najmä vývoju nových produktov a inováciám v oblasti mobility a výroby. Zároveň spolupracuje na mnohých aktivitách, ktoré prispievajú k riešeniu výziev v oblasti výskumu a vývoja.

Za významný prínos pri budovaní ekosystému inteligentného priemyslu vrátane oblasti inteligentnej mobility a vesmírneho sektora získal v roku 2021 ocenenie v kategórii Osobnosť vedy a techniky.

Príchod robotizácie do skladových prostredí predstavuje revolúciu v oblasti logistiky. Integrácia robotických riešení ponúka možnosť efektívneho riadenia, čím podstatne mení dynamiku fungovania skladov. S rastúcou konkurenciou a dopytom po rýchlejšej a presnejšej dodávke tovarov, je nevyhnutné prispôsobiť sa novým technologickým trendom. Iba naplno využitý potenciál, ktorý berie do úvahy jedinečné špecifiká podniku, je kľúčom k efektívnej transformácii logistických procesov.

Hakeem Zhu

Hakeem Zhu
Obchodný riaditeľ pre východnú Európu, Hikrobot

7 rokov skúseností s čínskym modelom výroby, jeden z prvých pracovníkov spoločnosti Hikrobot, ktorá sa ako poskytovateľ globálnych a produktových riešení špecializuje na strojové videnie a mobilné roboty.

Zameriava sa na IIoT, inteligentnú logistiku a výrobu, sústreďuje sa na vytvráranie ekosystému s otvorenou spoluprácou a poskytovanie služieb zákazníkom z priemyslu a logistiky. Okrem toho propaguje riešenia a vedie inteligentný výrobný proces.

Príchod robotizácie do skladových prostredí predstavuje revolúciu v oblasti logistiky. Integrácia robotických riešení ponúka možnosť efektívneho riadenia, čím podstatne mení dynamiku fungovania skladov. S rastúcou konkurenciou a dopytom po rýchlejšej a presnejšej dodávke tovarov, je nevyhnutné prispôsobiť sa novým technologickým trendom. Iba naplno využitý potenciál, ktorý berie do úvahy jedinečné špecifiká podniku, je kľúčom k efektívnej transformácii logistických procesov.

11:50 - 12:20 ING 4.0 – unikátny projekt pre potreby priemyslu

Martin Morháč

Martin Morháč
zakladateľ, Združenie inteligentného priemyslu – Industry4UM

Absolvent Strojníckej fakulty STU v Bratislave. Celý svoj profesionálny život venuje digitalizácii a automatizácii v priemysle. Svoju kariéru začal na Strojníckej fakulte SVŠT, zaoberal sa automatizáciou predvýrobných fáz pre koncern ZTS. V roku 1991 spoluzakladal spoločnosť SOVA, dnes známej pod názvom SOVA Digital. Šesť rokov viedol komisiu pre výskum, vývoj a inovácie pri Zväze automobilového priemyslu SR. Bol členom Rady vlády pre vedu, techniku a inovácie. Je jedným z iniciátorov a lídrov Združenia inteligentného priemyslu – Industry4UM.

Skúsenosti z praxe hovoria, že podniky v rámci svojho rozvoja nepotrebujú ani tak vysokokvalifikovaných špecialistov, ako ľudí, ktorí dobre rozumejú reálnym potrebám podniku, prevádzok, procesov v ňom, a tiež  dokážu posúdiť aktuálne dostupné technologické príležitosti poskytované trhom. Sú schopní navrhnúť riešenia, formulovať zadania dodávateľom, a kvalifikovane posúdiť nimi navrhované ponuky, či dodané aplikácie.

Podniky už dnes nevyhnutne potrebujú automatizovať a digitalizovať, ale chýbajú im takto pripravení pracovníci. Aj keď štandardný vzdelávací systém reaguje na aktuálne trendy, zďaleka nedokáže pokryť súčasné potreby priemyslu. Projekt ING 4.0 je reakciou na  vzniknutú medzeru na trhu práce.

Vzdelávanie ING 4.0 je možné vnímať ako formu celoživotného vzdelávania. Zameriava sa na pracovníkov priemyslu. Nemá zámer vychovať vysokokvalifikovaných špecialistov. Jeho cieľom je pripraviť technických pracovníkov tak, aby boli schopní vo vybraných oblastiach prinášať reálne návrhy na inovácie dovnútra svojich podnikov. Program ING 4.0 bol inšpirovaný švédskym úspešným projektom Ingenjör 4.0.

12:20 - 12:50 Súčasný stav spracovania vyradených akumulátorov z elektromobility: minulosť, prítomnosť, budúcnosť

Tomáš Havlík

Tomáš Havlík
profesor, špecialista materiálovej recyklácie odpadov

Dlhoročný vedúci Katedry neželezných kovov a spracovania odpadov a riaditeľ Ústavu recyklačných technológií Fakulty materiálov, metalurgie a recyklácie Technickej univerzity v Košiciach. Zodpovedný riešiteľ viacerých európskych a národných projektov z oblasti materiálovej recyklácie odpadov. Člen združenia UNIVNET a riešiteľ problematiky materiálovej recyklácie trakčných akumulátorov z elektromobility. V súčasnosti na dôchodku.

Súčasná globálna snaha je zameraná na zavádzanie nízkouhlikatých technológií prakticky vo všetkých oblastiach ľudskej činnosti. V automobilovom segmente sa to prejavilo v snahe o celosvetovú aplikáciu elektromobility, kde sa ako jednotky pohonu používajú elektromotory, v súčasnosti napájané lítium iónovými trakčnými akumulátormi, ktoré však nemajú nekonečnú životnosť a preto sa pozornosť venuje aj otázke ich spracovania po uplynutí ich životnosti. Vyradené Li akumulátory sú potenciálne veľmi nebezpečným odpadom, ale na druhej strane sú zdrojom veľmi významných materiálov, najmä Li, Co, Ni, atď., ktoré je nutné recyklovať vzhľadom na ich cenu a nedostatok.  Recyklácia LiA je však komplikovaný a náročný proces, keďže sa jedná o komplexný kompozitný materiál a jeho charakter, ako aj elektrické a chemické vlastnosti sú vážnym rizikom z hľadiska bezpečnosti a ochrany zdravia.

12:50 - 13:45 Obed

Reštaurácia hotela Partizán

Reštaurácia hotela Partizán

13:45 - 15:00 Vzdelávanie zážitkom – úspešná osobná zmena, od herných cieľov k pedagogickým

Rudolf Ivan

Rudolf Ivan
zakladateľ Roriginal

Pracoval v rôznych oblastiach hlavne ako manažér a líder – R&D, IE, Predaj, Kvalita. Pracovné skúsenosti v rámci EU. Počas posledných 10 rokov vybudoval (spolu s teamom) jedno z najväčších a najviac kompetentných R&D oddelení na Slovensku, vytvorením viac ako 200 pracovných miest, niekoľko 1000 m2 budov naplnených top technológiami, finálne so zodpovednosťou za „vlastných“ zákazníkov a základný vývoj (systémový vývoj, mechanika a SW). Fascinovaný ľuďmi, ako ľudská bytosť „pracuje“, ako fungujú vzťahy. Študoval zážitkovú pedagogiku, NLP neurolingvistické programovanie, tvorbu osobnostného profilu, aby mohol pri svojej práci pokryť všetky úrovne klientovho alebo teamového rozvoja. Založil spoločnosť Roriginal. Vytvoril vlastnú komplexnú metodiku „work-life“ balance, ktorá začína vnútorným šťastím, zdravím a silou, zobudením odolnosti voči externým faktorom, ktoré by mohli spustiť silné emócie, strach, stres alebo obmedzujúce presvedčenia. Začiatkom 2022 odchádza z korporátneho života a plne sa venuje už len rozvojom ľudí a teamov, ktoré chcú! Pomáha rozvíjať klientove silné stránky na maximum, aby dosahoval všetko čo chce vo svojom živote. S jedným cieľom tejto misie: MASTER YOUR LIFE NOW!

Vzdelávanie zážitkom – úspešná osobná zmena, od herných cieľov k pedagogickým: uvedomiť si, že vzdelávanie nás posúva ďalej, otvára nové možnosti a pomáha osobnému rozvoju je základ pre to, aby sme žili zmysluplný život a dokázali tvoriť tie správne hodnoty pre nás a naše okolie. Rôzne formy vzdelávania zažil každý z nás, od školských čias, cez životné situácie a skúsenosti, formou prednášok, štúdiom kníh, v dnešnej technologickej dobe pozeraním videa, online a tak by sme mohli menovať ďalej… čo je však nepopierateľné, niekedy nestačia slová či texty, potrebujeme pôsobiť na všetky zmysly a ak k tomu pridáme silnú emóciu, naše vzdelávanie zažije maximálny efekt. Príď sa dozvedieť na túto tému viac, zažiť ukážky, veď: Vedomosť, aby sa stala múdrosťou, musí sa zažiť.

13:45 - 15:00 Workshop: investičná pomoc / financovanie projektov

Lenka Bartoňová

Lenka Bartoňová
Director Global Location Services & Incentives, EMEIA Tax Center, EY

Lenka je riaditeľkou viedenskej kancelárie EY a do EY nastúpila v roku 2021. Pôsobila ako vedúca štátnej pomoci v inej spoločnosti z Big Four, je bývalou riaditeľkou odboru strategických investícií na Ministerstve hospodárstva SR a bývalou vedúcou oddelenia riadenia investičných projektov v SARIO. Lenka počas svojej kariéry získala praktické skúsenosti z práce v Európskej komisii a OECD. Má viac ako 20-ročné skúsenosti v oblasti práva štátnej pomoci, priamych zahraničných investícií, štruktúrovania cezhraničných investícií, pomoci na výskum, vývoj a inovácie a riadenia štátnej pomoci s viac ako 30 úspešnými projektmi z oblasti regionálnej investičnej pomoci. Lenka má hlboké znalosti o notifikačných postupoch Európskej komisie, ktoré zabezpečujú notifikáciu štátnej pomoci na projekty.
Je oficiálnou poradkyňou pre štátnu pomoc viacerých verejných inštitúcií a profesijných zväzov v Slovenskej republike a stálou rečníčkou na Fóre priamych zahraničných politík a na Joint Vienna Institute.

  • Témou workshopu budú aktuálne podmienky pre poskytnutie štátnej pomoci pre rôzne druhy projektov (založenie podniku, rozšírenie prevádzkarne, dekarbonizácia, atď.).
  • Zameriame sa na naše praktické skúsenosti s procesom žiadania pomoci a na najčastejšie problémy, ktorým čelia investori pred a počas čerpania pomoci.
  • Dotkneme sa aj daňových dopadov rôznych spôsobov financovania projektov.
Juraj Lenďák

Juraj Lenďák
Tax Manager, EY

Manažérom na daňovom oddelení EY, kde pracuje už 10 rokov. Venuje sa primárne investičnej pomoci a transferovému oceňovaniu. Pomáhal s viacerými úspešnými projektami získania a udržania investičnej pomoci pre svojich klientov.

  • Témou workshopu budú aktuálne podmienky pre poskytnutie štátnej pomoci pre rôzne druhy projektov (založenie podniku, rozšírenie prevádzkarne, dekarbonizácia, atď.).
  • Zameriame sa na naše praktické skúsenosti s procesom žiadania pomoci a na najčastejšie problémy, ktorým čelia investori pred a počas čerpania pomoci.
  • Dotkneme sa aj daňových dopadov rôznych spôsobov financovania projektov.